آبان ماه امسال دوره مربی گری اسکواش در مشهد برگزار می شود
آبان ماه امسال دوره مربی گری اسکواش در مشهد برگزار می شود

محمود صادقی رییس هییت اسکواش خراسان رضوی گفت: هدف‌گذاری شده است تا در سال نخست فعالیت خود اسکواش استان را در رتبه دهم قرار دهیم.

محمود صادقی رییس هییت اسکواش خراسان رضوی در نشست خبری با رسانه ها که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد، گفت: هدف‌گذاری شده است تا در سال نخست فعالیت خود اسکواش استان را در رتبه دهم قرار دهیم.

وی افزود: این که این رشته ورزشی در ۲ و سال و نیم اخیر و دوره کرونا عملا تعطیل و غیر فعال بوده و دوباره احیا شده است. حدود هشت ماه است که هیات جدید اسکواش کار خود را آغاز کرده و در دوره جدید در شهرهای سبزوار، نیشابور و سرخس فعال شده است.

صادقی گفت: این رشته ورزشی از سال ۸۲ وارد مشهد شد و اکنون هزار و ۵۰۰ ورزشکار و ۱۲۰ مربی زن و حدود ۸۰ مربی مرد در رشته اسکواش استان در حال فعالیت هستند.

رییس هیات اسکواش خراسان رضوی گفت: آبان ماه امسال دوره مربیگری سطح یک را در مشهد برگزار خواهیم کرد و مرحله نخست ساخت سالن اسکواش نیز نیمه اول سال آینده در مجموعه ورزشی سجاد مشهد به بهره برداری خواهد رسید.

وی هزینه ثبت نام این رشته ورزشی
برای کلاس آموزشی را در حدود ۶ میلیون ریال و راکت مسابقه نیز حدود ۳۰ میلیون ریال براورد کرد.

صادقی هزینه ثبت نام ورزش اسکواش را بالا ندانست، وی گفت: چنان که در بقیه رشته های ورزشی مثل فوتبال نیز برای خرید توپ و لباس و کفش همین مقدار باید هزینه کرد.

  • نویسنده : فهیمه متولی
  • منبع خبر : خط شرق