رسانه‌های مستقل چهره واقعی زنان جهان اسلام را به جامعه بشریت معرفی کنند
رسانه‌های مستقل چهره واقعی زنان جهان اسلام را به جامعه بشریت معرفی کنند

مشهد_خط شرق_ استاندار خراسان رضوی گفت: رسانه‌های مستقل و آزاد با رویکرد انسانی و بشری می‌توانند با تشکیل یک جبهه مقاومت در بخش رسانه، این ابزار را از دست دنیای استکبار و شیطان بزرگ بگیرند تا چهره واقعی زنان جهان و نظام مقدس اسلامی را آن گونه که هست به جامعه بشریت معرفی کنند

یعقوبعلی نظری روز شنبه و در نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای “خورشید” در مشهد افزود: استکبار جهانی فضایی به عنوان تروریسم رسانه‌ای در جامعه جهانی به وجود آورده است و البته دنیای استکبار از همه ظرفیتها برای اهداف شوم خود استفاده می‌کند و یکی از ابزارهایی که آنان در اختیار می گیرند ایجاد عملیات روانی برای اهداف شوم خود است.
وی ادامه داد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، اسلام موفق شده است الگوی سومی از زن را به جامعیت بشریت ارائه بدهد، نه الگوی غرب و آمریکایی و نه نگاه سنتی که صرفاً حضور زن در خانه را روا می داند در این الگو زن حضور عفیفانه، محترمانه و فعالانه با حفظ مدیریت و فعالیت مادری خود و اداره خانواده را دارد.
استاندار خراسان رضوی گفت: زنان کشور ما در جامعه اسلامی حضوری فعال داشته‌اند، آنان در طول تاریخ انقلاب اسلامی اثبات کردند که در هر عرصه ای که حضور پیدا کنند، دست به موفقیت زده اند که نمونه های آن را در پیروزی انقلاب اسلامی، نهضت امام راحل و تثبیت انقلاب اسلامی شاهد بودیم و تاریخ گویای این ادعاست.
نظری افزود: در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم که مادرانی چندین فرزند خود را برای دفاع از مرزهای عقیدتی که به دنبال آن مرزهای جغرافیایی را حفظ می‌کند، فدا کرده اند.
وی ادامه داد: استان خراسان رضوی حدود ۱۰ درصد جمعیت و مساحت کشور ایران را در اختیار دارد و شاهد آن هستیم که ۵۱ درصد از دانشجویان محصل این استان بانوان هستند.
استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین ۲۹ درصد از هیات علمی این استان نیز از بانوان هستند و این در حالی است که، ضریب سواد در بین زنان ما در استان بیش از ۸۶ درصد است.
نظری افزود: قریب ۱۳ درصد از مدیریت کوچکترین واحد جغرافیایی یعنی روستاهای استان توسط دهیاران زن اداره می‌شود.
او با اشاره به این که سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر را در شهر مشهد میزبانی می‌کنیم اظهار کرد: بین پنج تا ۶ میلیون زائر از سایر کشورهای جهان برای زیارت بارگاه منور رضوی به این شهر می‌آیند و از سوی دیگر در این شهر میزبان قریب یک میلیون پناهنده از کشور مسلمان افغانستان هستیم.
به گزارش ایرنا، امروز هشتم مهرماه حدود ۱۰۰ نفر از بانوان و فعالان رسانه ای از ایران و حدود ۴۰ کشور جهان در قالب نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید در مشهد گرد هم آمدند.
نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید با شعار “زنان روشنگری می کنند” به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» برنامه ریزی شده است که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید.
شیرین ابوعاقله (۳ آوریل ۱۹۷۱ – ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲) خبرنگاری فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. در ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲ درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت.

  • نویسنده : فهیمه متولی
  • منبع خبر : خط شرق