بودجه هفت میلیاردی اسکواش
بودجه هفت میلیاردی اسکواش

مشهد_خط_شرق امیر عزیزپور در نشست خبری مسابقه بزرگ اسکواش که در سالن کنفرانس ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار شده بود در جمع خبرنگاران گفت : جامعه سازمان یافته اسکواش دوازده هزار است که بودجه سال گذشته فدراسیون هفت میلیارد تومان بوده است، رقم بودجه امسال مشخص نیست

وی افزود: خراسان رضوی تیمی در مسابقات لیگ امسال کشور ندارد، زیرا در گذشته تلاشی برای تیم سازی با وجود امکانات نسبی که خراسان وجود دارد صورت نگرفته است امید است با همکاری آستان قدس رضوی و دیگر ارگان ها خراسان رضوی در سال های اینده در لیگ برتر صاحب تیم شود

وی یاد آوذ شد: در کشور ۱۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته اسکواش وجود دارد اما تعداد مخاطبین این رشته ۲۰ هزار نفر است. در کلان شهرهای کشور افرادی بصورت تفریحی به این رشته مشغول هستند اما در مسابقات حضور پیدا نمی‌کنند و وارد ورزش قهرمانی اسکواش نشده‌اند.

ریاست فدارسیون اسکواش ادامه داد: در بخش تامین، توسعه و همگانی، فدارسیون رویکرد ویژه‌ای برای افراد جامعه مخاطب دارد. یک پلن در بخش کودک و نوجوان داریم که راکت و توپ ارزان قیمت برای مهد کودک طراحی می‌شود. همچنین برای استعدادیابی فعالیت‌های خوبی در حال انجام است که رده سنی اسکواش برای استعدادیابی ۷ تا ۱۱ سال است

وی افزود: تفاهم‌نامه دیگری داشتیم که برای همگانی سازی در کلیه رویدادها، فدارسیون در بخش نمایشگاهی و جشنواره حضور داشته باشد. همچنین برای آشنایی مردم با این رشته در روز اسکواش دو روز بخش جشنواره داشتیم و با استقبال مواجه گردید.

عزیزی پور در خصوص جایگاه ورزش اسکواش ایران در جهان نیز گفت: اسکواش جمهوری اسلامی ایران جزء شش تیم برتر آسیا است و بهترین نتیجه ما کسب مقام سوم آسیا در بخش تیمی بود که تنها رشته راکتی هستیم که این چنین رتبه‌ای را کسب می‌کنیم. شایان ذکر است تیم‌های آسیا در جهان نیز از سرآمدان این ورزش هستند. همچنین موفقیت ما در آسیا در بخش بانوان قابل دسترس‌تر خواهد بود چون در کشور پاکستان که یکی از برترین تیم‌های اسکواش جهان است در بخش بانوان فعالیت زیادی ندارد، هرچند کشورهای کره و ژاپن پیشرفت خوبی داشته اند و ما سعی داریم به آنها برسیم.

رئیس فدارسیون اسکواش با بیان اینکه، اسکواش از سال آینده وارد المپیک می‌شود و باید نگاه ویژه داشته باشیم و از الان برای چهار سال آینده و بالا بردن رنکینگ ورزشکاران تلاش کنیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه باید ظرفیت‌ها شناسایی شود، نیم نگاهی به استفاده از مربیان خارجی است. اما ظرفیت مربیان داخلی آنگونه که باید استفاده نشده است. لذا استفاده از مربیان خارجی بصورت پاره وقت جهت ارتقاء سطح مربیان داخلی خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری لیگ اسکواش از هفته آینده در استان گیلان و شهرستان رشت در بخش آقایان، ابراز کرد: در حوزه تجهیزات رشته اسکواش هنوز ما واردکننده هستیم، چون تعداد استفاده کنندگان در کشورمان پائین است و برای شرکت‌ها مقرون به صرفه نیست وارد تولید تجهیزات شوند. اما اکنون کورت داخلی توسط سه شرکت تولید می‌شود که در حال مطالعه و بررسی شرایط صادرات آن هستیم.

عزیزی پور اعلام کرد: خراسان رضوی در بخش زیر ساخت وضعیت خوبی بخصوص در آستان قدس رضوی دارد. مشهد بعد از تهران و یزد بهترین زیرساخت ها را دارد. هیات خراسان رضوی نیز به شکل خوبی از آنها استفاده نموده و بسوی پیشرفت در حال حرکت است. ظرفیت های خوبی در این استان هست ولی نتوانسته جایگاه خود را پیدا کند.

عزیزی پور اظهار کرد: در حاشیه مسابقات مشهد تفاهمنامه های با آستان قدس رضوی برای استفاده از امکانات اسکواش این مجموعه امضاء شد. همچنین بازدید از مجموعه سجاد داشتیم که قرار است خانه اسکواش خراسان رضوی و مشهد در آن احداث گردد. این پروژه در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بعد از احداث مجموعه کم نظیر در شرق کشور خواهد بود.

وی در خصوص مسابقات جایزه بزرگ مشهد نیز بیان کرد: بعد از ده سال میزبانی در خراسان رضوی است که ظرفیت های استان دوباره استفاده شود. این مسابقات جایزه بزرگ است که در تقویم جهانی ثبت شده است.‌ بعد از چند روزمسابقه، امروز ۱۲ بهمن فینال برگزار خواهد شد. این مسابقات فضای خوبی برای اردوی تیم ملی که بعد از مسابقات اسفندماه در کیش با رنکینگ به روز شده، تشکیل خواهد شد، است.

ریاست فدارسیون اسکواش کشور افزود: در مسابقه جایزه بزرگ مشهد تعداد ۳۲ نفر از برترین‌های کشور حضور داشتند و مسابقات در سطح بالایی برگزار شد. جایزه مسابقات ۲ هزار و ۴۰۰ دلار است که به ۸ نقر برتر تعلق می‌گیرد و جایزه ریالی نفر اول مبلغ ۶۰ میلیون تومان خواهد بود.
عزیزی پور در خصوص بودجه فدراسیون اسکواش ایران یاد آور شد: بودجه سال گذسته این فدراسیون ۷میلیارد تومان بوده است اما بودجه امسال ما مشخص نیست و تا زمانی که پول دریافت نکنیم اعلام نمی کنیم.

  • نویسنده : Mohsen arefi
  • منبع خبر : خط شرق