۳۵ هزار استرالیایی به خانه های خود باز گشتند !!
۳۵ هزار استرالیایی به خانه های خود باز گشتند !!

یک استاد گفت:۳۵ هزار استرالیایی به دنبال محدودیت های شدید اخیر دولت، از تاریخ ۲۸ ماه مارس ۲۰۲۰ با اجرای شرایط قرنطینه به خانه های خود باز گشته اند

پروفسور علی فرقانی در گفتگو با خط شرق :۳۵ هزار استرالیایی به دنبال محدودیت های شدید اخیر دولت، از تاریخ ۲۸ ماه مارس ۲۰۲۰ با اجرای شرایط قرنطینه به خانه های خود باز گشته اند.

پس از ساعت ها پرواز، مسافران ورودی مستقیماً از فرودگاه بین المللی سیدنی به هتل های چهار یا پنج ستاره مانند هتل شراتون تحت محافظت های سنگین نظامی و پلیس منتقل می شوند، برخی از مسافران معتقدند که با آنها مانند “مجرم” رفتار می شود و بنابراین از سلامتی روانی خود بیمناک هستند.

در سیدنی، مدیران هتل معمولاً در طول مدت قرنطینه مسافران، شکایات زیادی را از میهمانان دریافت می کنند.

اقدامات امنیتی در مبارزه علیه COVID-19 در فرودگاه سیدنی به طرز چشمگیری افزایش یافته است. به محض ورود، مسافران مورد استقبال مأموران مرزبانی استرالیا قرار می گیرند و دمای بدن آنها توسط مسئولان سرتا پا پوشیده از لباس های محافظتی اندازه گیری می شود.

به مسافران، اعلامیه های اطلاعاتی، فرم های مورد نیاز رژیم غذایی برای پر کردن داده می شود و برای طی کردن مسافتی ۲۰ دقیقه با اتوبوس به منظور رسیدن به هتل Sheraton در مرکز شهر سیدنی، سه ساعت از زمان خود را باید صرف کنند.

حضور پلیس و نیروهای امنیتی در تمام نقاط شهر قابل مشاهده است و اتوبوس حامل مسافران نیز توسط نیروی پلیس تا هتل، مشایعت می گردد.

تمامی وعده های صبحانه، ناهار و شام در اتاق های هتل، برای این مسافران در قرنطینه، در کیسه های پلاستیکی وکیوم شده ارایه می شود.

به دلیل پایین بودن کیفیت مورد انتظارمیهمانان، آنها ناچارا از رستوران ها و سوپر مارکت های خارج از هتل غذا خریداری می کنند، که این امر به خودی خود باعث بر هم خوردن پروتکل قرنطینه چهارده روزه می شود. زیرا ممکن است سطوح آلوده و مواد غذایی آلوده به کارکنان هتل و پرسنل هتل منتقل شوند و اوضاع را وخیم تر از قبل کند.

اگر چه نتایج مدل سازی کشته شدگان نشان می دهد که اگر ما اقدامات مربوط به فاصله گذاری فیزیکی و نظم و انضباط پروتکل های بهداشتی را که دولت ها در سراسر جهان در حال تنظیم آن هستند به کار نبریم، با عواقب وحشتناکی مواجه خواهیم شد که هزینه های اقتصادی، اجتماعی و روانی بی شماری را بر جوامع تحمیل خواهد نمود، اما من به سیاست های کاربردی و مؤثر برای کنترل بیماری های همه گیر مانند۱۹ COVID- فکر می کنم و معتقدم دانش ما باید برای تهیه زیرساخت داده های اپیدمیولوژیک ملی، به منظور مدیریت و کنترل بحران های احتمالی آینده، به کمک دولت بیاید.

تهیه و بهنگام سازی اطلاعات و زمینه سازی برای اتصال بانک های داده های مکانی و بهداشتی و پزشکی و ردیابی بیماران و تهیه الگوهای انتشار بیماری به کمک سیستم های اطلاعات جغرافیایی، راهبردی کارآمد در شرایط فعلی است که با برنامه ریزی دقیق سیستم های مدیریت در دولت ها و اختصاص بودجه و منابع مالی مناسب و پایدار، به کاهش اثرات نامطلوب اقتصادی و روانی این چنین بحران هایی خواهد انجامید.

پروفسور فرقانی دارای فوق دکترا علوم فضایی از دانشگاه برکلی کالیفرنیا، مهندسی نقشه برداری و دکتری مدیریت است.

  • نویسنده : mohsenarefi
  • منبع خبر : خط شرق