یکی از کلیدی‌ترین و موثرترین دستگاه‌ها به صورت طبیعی، شهرداری است
یکی از کلیدی‌ترین و موثرترین دستگاه‌ها به صورت طبیعی، شهرداری است

مشهد_خط شرق_ حسین باغگلی، رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه آخر صفر که در سالن اجتماعات شهدای شهرداری برگزار شد

حسین باغگلی، رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه آخر صفر که در سالن اجتماعات شهدای شهرداری برگزار شد، با بیان اینکه، به طور طبیعی یک انتظار ویژه از شهر مشهد در دهه پایانی صفر وجود دارد، گفت: این رویداد یک رویداد ملی و بلکه بین‌المللی برای شهر مشهد است. تمام دستگاه‌های مسئول در شهر مشهد تلاش می‌کنند در کنار یکدیگر و با همدلی، فضای مطلوبی را برای زائران علی بن موسی الرضا(ع) فراهم کنند.علت آن هم این است که بخش قابل توجهی از زیرساخت‌های شهری و زمینه‌سازی برای ارائه خدمات در این موقعیت در حوزه شهرداری تعریف شده است. یکی از کلیدی‌ترین و موثرترین دستگاه‌ها به صورت طبیعی، شهرداری است.

وی افزود: امسال در دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) اتفاقات ویژه‌ای رقم خورده است. امیدواریم در دهه پایانی صفر نیز از همکاری‌هایی که از ۲ ماه پیش در شهرداری و دستگاه‌های خارج از شهرداری آغاز شده، تا بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

مدیر ستاد دهه پایانی صفر خاطر نشان کرد: با توجه به حساسیتی که این موقعیت برای شهرداری داشته از سال گذشته ستاد ویژه دهه پایانی صفر تشکیل شده است و مسئولیت این ستاد برعهده معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گذاشته شده است.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اذعان کرد: در سال گذشته ۵ کمیته در این ستاد داشتیم، با توجه به تجربه و نیاز، امسال این ستاد ۷ کمیته دارد. کمیته ی دهه پایانی صفر؛ ویژه شهرداری است. همچنین در خارج از شهرداری مانند فرمانداری و استانداری ستاد دهه پایانی صفر وجود دارد. تفاوت این این است که شهرداری هماهنگ‌کننده دستگاه‌های داخلی شهری برای اجرای ماموریت‌هایی است که بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه، اصلی‌ترین ماموریت‌هایی که تعریف کردیم در بخش مباحث حوزه خدمات شهری است، ابراز کرد: در فرمانداری مجموعه دستگاه‌های شهری حضور دارند و در استانداری نیز ماموریت‌هایی در سطح استان برای استفاده از ظرفیت سایر شهرستان‌ها ما به عنوان یکی از دستگاههای مشهد مشارکت می کنیم.

باغگلی ادامه داد: اصلی‌ترین ماموریت‌هایی که ما برای خودمان تعریف کرده‌ایم در ۳ حوزه کلی قرار دارد یک بخش مباحثی خدمات شهری، نظافت شهر، زمینه سازی ارائه ارزاق دراین ایام، زیر ساخت هایی مثل سرویس های بهداشتی وغیره در مسیر هایی که به حرم منتهی می شود، یک بخش حوزه حمل‌ونقل و ترافیک خدماتی برای ورود زائران درون شهری است، و سامانه خارج شهر، حوزه سوم، ماهیت این برنامه‌ ماهیت فرهنگی است، که زمینه‌سازی برای مشارکت مردمی در توسعه فرهنگی این رویداد و استفاده از ظرفیت هیئت های مذهبی، تشکل های مردمی و مساجد فعال در حوزه های شهری در دستور کار است.

  • نویسنده : فهیمه متولی
  • منبع خبر : خط شرق