یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه همسران و فرزندان سپاه پاسداران
یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه همسران و فرزندان سپاه پاسداران

مشهد-خط شرق:حجت الاسلام «کاظم زنگنه» رئیس سازمان فرهنگی خانواده سپاه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یازدهمین دوره مسابقات قرآن و اذان خانواده پاسداران در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار می شود.

حجت الاسلام «کاظم زنگنه» رئیس سازمان فرهنگی خانواده سپاه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از آنجایی که قرآن کریم مونسی است که در شرایط عادی و نیز در بحران‌ها و سختی‌های زندگی، می‌تواند بهترین هم دم انسان باشد و در لسان رهبر معظم انقلاب تاکید بر قرآن است، لذا سپاه با برنامه های ویژه تحت عنوان نهضت قرآنی تلاش کرده در این خصوص ورود کند و اثرگذار باشد.

وی افزود: در این راستا سپاه مسابقات قرآن کریم را در سه سطح همسران، دختران و پسران پاسداران سپاه برگزار می کند و امسال یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را مانند سالهای گذشته برگزار می کند.

وی بیان کرد: سلامت جسمی و اوقات فراغت، برگزاری کلاسهای آموزشی ورزشی،  برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی ، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری شمیم برای همسران و فرزندان پاسدار، برگزاری مسابقات کتابخوانی ، برگزاری اردوهای فرهنگی و تربیتی ، راهیان نور ، مهارت آموزی و ارتقا دانش مورد نیاز خانواده ، برگزاری دوره مهارت آموزی فنی و حرفه ای و تحصیلی، برگزاری دوره های تربیت مربی و حمایت از نخبگان در رشته های مختلف از دیگر سرفصل های این سازمان می باشد..

حجت الاسلام زنگنه بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴ هزار و ۲۶۷ نفر در مسابقات مقدماتی قرآن کریم سپاه شرکت کردند و بعد از رقابت تعداد ۷۹۰۲ به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و برترین های این افراد که حدود ۱۰۰۰ نفر هستند به مرحله کشوری سپاه راه یافتند.

وی گفت: مسابقات در رشته حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قران و همچنین در رشته‌های تحقیق، ترتیل، مفاهیم و اذان برگزار می شود. افتتاحیه این مراسم ۱۳ اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشا در هتل امامت با سخنرانی حجت الاسلام قرائتی و اختتامیه آن ۱۵ اردیبهشت ماه در حرم مطهر رضوی در تالار قدس و با سخنرانی سردار سلامی فرمانده کل سپاه برگزار می شود.

مسئول سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران با بیان اینکه مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه در سه سطر همسران و فرزندان دختر و پسر بالای ۱۶ سال با حضور داوران و اساتید ممتاز کشوری و بین المللی برگزار می شود؛ افزود: در هر رشته نفر اول تا سوم تجلیل می شوند.

مسئول سازمان فرهنگی خانواده پاسداران سپاه گفت: سرفصلی که در ماموریت ما است، مصونیت بخشی از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است که در این حوزه ارتقاء سواد رسانه ای برای خانواده ، حمایت و پشتیبانی از سایت های مرجع با موضوع خانواده و حمایت و نشر مجله «آشنا» در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: هر سال مسابقات سراسری قرآن کریم، اسفند ماه در مشهد به میزبانی سپاه امام رضا (ع) برگزار می شد، در سال ۱۴۰۰مرحله مقدماتی و نیمه نهایی مسابقات قرآن کریم برگزار شد اما مرحله نهایی آن به دلیل ابلاغ ستاد ملی کرونا مبنی بر عدم برگزاری مسابقات نهایی قرآن کریم در اسفند ماه،  این مسابقات در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

  • نویسنده : عارف عارفی
  • منبع خبر : خط شرق