کاهش جمعیت جوان آینده کشور را با بحران روبه رو خواهد کرد
کاهش جمعیت جوان آینده کشور را با بحران روبه رو خواهد کرد

حجت الاسلام مروی جمعیت کشور ما رو به پیری است ، کاهش نرخ موالید می‌تواند در آینده کشور را با بحران کاهش جمعیت جوان و تبعات جبران‌ناپذیر آن روبه رو سازد؛ آبادانی، توسعه و پیشرفت کشور به دست جوانان رقم می‌خورد لذا خانواده‌ها باید به موضوع فرزند آوری توجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی امروز دوشنبه (۲۰ بهمن ماه) در آیین اهدای جهیزیه به ۸۸۸ نوعروس کشورکه در تالار قدس حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد گفت:جمعیت کشور ما رو به پیری است و کاهش نرخ موالید می‌تواند در آینده کشور را با بحران کاهش جمعیت جوان و تبعات جبران‌ناپذیر آن روبه رو سازد.

جمعیت جامعه یکی از شاخصه‌های توانمندی آن جامعه است، کاهش میل به فرزند آوری به سبب نگرانی از مشکلات اقتصادی یکی از وسوسه‌های شیطانی است چرا که روزی انسان تنها در دست خداوند بوده و محال است انسان به خدا توکل کند و ناامید شود،لذا خانواده‌ها باید به موضوع فرزند آوری توجه جدی داشته باشند.

بنده این توفیق را داشتم که خطبه عقدم را حضرت امام خمینی (ره) جاری کنند؛ ایشان همواره پس از جاری کردن خطبه عقد تنها یک جمله‌ی کوتاه به زوج‌ها می‌گفتند که «بروید با هم بسازید.» این جمله بسیار معنای عمیقی دارد. سازش در زندگی بسیار مهم و یک اصل اساسی است و از هرچیزی که با این «ساختن» در زندگی مشترک منافات دارد باید پرهیز کرد

ازدواج و تشکیل خانواده، موجب ارتقا سلامت و امنیت جامعه می‌شود؛ آینده پرفروغ کشور در گرو تربیت صحیح و شایسته فرزندان در نهاد خانواده است.

جمعیت کشور ما رو به پیری است و کاهش نرخ موالید می‌تواند در آینده کشور را با بحران کاهش جمعیت جوان و تبعات جبران‌ناپذیر آن روبه رو سازد.

  • نویسنده : محسن عارفی
  • منبع خبر : خط شرق