کاهش جابه جایی مسافر قطار شهری از۲۴۰ هزار به ۱۱۰ هزار نفر در روز
کاهش جابه جایی مسافر قطار شهری از۲۴۰ هزار به ۱۱۰ هزار نفر در روز

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد گفت: پیش از کرونا در روزهای عادی به صورت روزانه ۲۴۰ هزار مسافر از طریق خطوط قطار شهری جا به جا می شدند

به گزارش پایگاه خبری خط شرق از مشهد، وحید مبین مقدم با بیان این خبر اظهار کرد: در حال حاضر مترو مشهد دارای ۳۸ کیلومتر خط فعال است که ۲۴ کیلومتر آن مربوط به خط یک و ۱۴ کیلومتر آن متعلق به خط دو است که حدود یک کیلومتر ازخط دو هنوز تکمیل نشده است.

وی افزود: تعداد ایستگاه های مسافری فعال نیز ۳۶ ایستگاه است که از این تعداد ۲۴ ایستگاه در خط یک و ۱۲ ایستگاه در خط دو قرار دارد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه اکنون در بهره برداری از خطوط مترو مشکلاتی وجود دارد، بیان کرد: یکی از این مشکلات، تغییرات نرخ ارز است که این موضوع هزینه تهیه لوازم یدکی و مصرفی را به شدت افزایش داده و بهره برداری را با مشکل مواجه کرده است.

مبین مقدم خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات موجود می توان به یکی تحریم ها اشاره کرد که تهیه برخی قطعات و لوازم خاص را دشوار کرده است.
وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع با تکیه بر دانش بومی و توان متخصصین داخلی و مهندسین جوان شرکت، موفق شده ایم در حوزه مهندسی معکوس و بومی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز مترو گام های بسیار اساسی و عملی برداریم که از این راه صرفه جویی های میلیاردی نیز حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد گفت: در مجموع متروی شهر مشهد موفق شده است با تمامی مشکلات موجود، در سال ۲۰۱۳ جایزه ویژه کیفیت برتر خدمات مسافری و در سال ۲۰۱۹ نیز جایزه بین المللی دیگری را از اتحادیه حمل و نقل عمومی جهانی (UITP) در بخش تعالی سازمانی و عملیاتی دریافت کند.

  • نویسنده : هادی کسایی
  • منبع خبر : پایگاه خبری خط شرق