چاپ و انتشار ۶۹ میلیون نسخه کتاب
چاپ و انتشار ۶۹ میلیون نسخه کتاب

مشهد-خط شرق- رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: پس از انقلاب اسلامی و تاکنون بیش از ۶ هزار و ۸۵۰ کتاب در شمارگان ۶۹ میلیون نسخه در آستان قدس رضوی چاپ شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

عبدالحمید طالبی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی که در محل تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد در گفت و گو با خبرنگاران افزود:بر اساس سیاست‌هایی که تولیت آستان قدس رضوی به آن تاکید دارند، فعالیت‌های فرهنگی و منشورات این مجموعه باید مبتنی بر تبلیغ و تعالیم وحیانی قرآن کریم، سنن پیامبر اکرم(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سیره حضرت رضا(ع) باشد.

وی ادامه داد:سابقه نشر در این آستان مقدس که منسوب به عالم آل محمد(ص) است، به ۹۶ سال قبل یعنی سال ۱۳۰۵ بازمی‌گردد.

طالبی با بیان این که در حال حاضر سه تکلیف شامل تولید آثار، ترویج کتابخوانی و نقد و بررسی آثار بر عهده ماست افزود: اقدامات مختلف و متعددی از سوی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در این حوزه‌ها صورت گرفته و می گیرد که برپایی ایستگاه‌های مطالعه در حرم مطهر رضوی، دریافت مجوز نشر کتاب رضوی و راه‌اندازی فروشگاه جامع کتاب و محصولات فرهنگی در باب‌الجواد حرم مطهر رضوی برخی از اقدامات در حال انجام است.

مدیر عامل موسسه به نشرانتشارات آستان قدس رضوی نیز در این نشست گفت: همزمان با هفته کتاب، طرح «نذر کتاب؛ بذر اندیشه و بینش» را آغاز می‌کنیم که این طرح با هدف تامین بسته‌های مطالعاتی کاربردی ویژه نوجوانان و جوانان محروم راه اندازی شده است.

حسین سعیدی افزود: علاقه مندان می توانند از طریق کد دستوری *۸ مربع و به آدرس اینترنتی nazr.razavi.ir و یا از طریق اپلیکیشن رضوان به آدرس app.razavi.ir به شناسه حساب ۱۰۰۱۰۴۱۱۷ و شماره حساب ۷۶۵۸۵۸۵۸۸۶ در این امر خدا پسندانه شرکت کنند.

وی برگزاری سه نشست نقد و بررسی آثار به نشر در فروشگاه مرکزی کتاب مشهد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را یکی از برنامه‌های به نشر در هفته کتاب و کتابخوانی ذکر کرد و ادامه داد: از دیگر اقدامات این موسسه برگزاری جشن امضا در رواق کتاب حرم مطهر رضوی است.

۲۱ تا ۲۸ آبان ماه به نام هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار نام‌گذاری شده است.

  • نویسنده : عارف عارفی
  • منبع خبر : خط شرق