واگذاری ۱۳۰۱ هزار قطعه زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت خراسان رضوی
واگذاری ۱۳۰۱ هزار قطعه زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت خراسان رضوی

مشهد_خط شرق_ هزار و ۳۰۱ قطعه زمین در خراسان رضوی به متقاضیان قانون جوانی جمعیت( خانواده های دارای بیش از سه فرزند) عصر امروز(سه شنبه) طی آیینی با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی واگذار شد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این مراسم اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۴ هزار قطعه زمین به خانواده های مختلف ایرانی واگذار شده است.
روح الله اکبری اضافه کرد: ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن مورد تاکید دولت سیزدهم است که تاکنون حدود یک میلیون و ۷۶۰ هزار واحد در مراحل مختلف ساخت است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ هزار واحد نیز آماده و تحویل متقاضیان شده و ۵۰ هزار هکتار زمین هم برای واگذاری به خانواده ها تامین شده است.
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی افزود: به همت دولت و بر پایه اعتماد مردم به بدنه اجرایی، فرآیند ساخت مسکن مردمی سازی شد و دولت از تصدی گری کنار رفت و امکانات و زیرساخت ها را به مردم واگذار کرد.

اکبری افزود: آماده سکونت شدن تعدادی از این واحدها در کمتر از ۲ سال دستاورد بزرگی است که واگذاری کار به مردم علت اصلی این موفقیت است.
وی تاکید کرد: خانواده های مشمول قانون جوانی جمعیت در اولویت برنامه ریزی های دولت قرار دارند و دومین بخش واگذاری زمین در این طرح آغاز شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم از ۲۴۰ هزار باقیمانده مسکن مهر نیز تاکنون ۱۰۰ هزار واحد تحویل افراد شده است.

۳۳۰ میلیارد ریال هزینه در طرح نهضت ملی خراسان رضوی
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: از مجموع چهار میلیون واحد مسکونی چشم انداز نهضت ملی مسکن، ۳۹۱ هزار واحد مسکونی مربوط به خراسان رضوی است.

وحید داعی افزود: از این تعداد ۱۹۵ هزار واحد حمایتی شامل زمین و تسهیلات، ۵۶ هزار واحد شامل نوسازی بافت های فرسوده، ۷۵ هزار واحد خودمالک و ۶۴ هزار واحد روستایی تعریف شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۳۳۰ میلیارد ریال برای آماده سازی نهایی واحدهای مسکونی ویژه خانواده های مشمول قانون جوانی جمعیت هزینه شده و بیش از چهار هزار هکتار برای این پروژه اختصاص یافته که ۱۵ برابر نیاز طرح نهضت ملی مسکن است.

داعی ادامه داد: در این استان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، ۱۰۸ هزار واحد پروانه ساختمانی صادر شده، ۱۰۰ هزار واحد دیگر از مرحله فونداسیون تا سکونت کامل در دست اجرا است و ۱۹۹ سایت جداگانه ساخت مسکن در استان به صورت همزمان مشغول به کار هستند.

وی گفت: در مجموع تعداد کل متقاضیان ثبت نام شده در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن در استان ۳۱ هزار و ۴۷۵ نفر است که ۱۱ هزار و ۷۷۰ نفر در انتظار بررسی شرایط احراز و ۱۰ هزار و ۵۱۹ نفر نیز تایید نهایی شده اند

  • نویسنده : فهیمه متولی
  • منبع خبر : خط شرق