وارد شدن به دره جنسی آزاد با منع خانواده های دختر برای ازدواج
وارد شدن به دره جنسی آزاد با منع خانواده های دختر برای ازدواج

سید جلال مظلوم ، سالهاست که وضعیت اقتصادی کشور دچار بحران های عمیقی می باشد و به دلیل مشغله های خانواده ها و فشارهای تحریم حاصل از بی تدبیری دولت خانواده های دختر مخصوصا، مانع ازدواج به موقع فرزندان شان می شوند

یادداشت ، سالها پیش پژوهشگران حوزه خانواده از کاهش جمعیت جوان در سالهای نه چندان دور خبر دادند در زمانی که در اواخر دولت سازندگی و بعد دوات خاتمی سیاست های کلان نظام بر این شد که میزان زاد ولد در کشور کاهش پیدا کند و شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را سر دادند که همین شعار بدون پشتوانه علمی باعث شد که پژوهشگران حوزه جمعیت و خانواده خبر خطرناکی را به گوش ما برسانند که در ۲۰ سال آینده جمعیت جوان ما صفر خواهد شد چیزی که با اقتصاد خراب این روزهای کشور و عدم ازدواج جوانان بیشتر خودش را نشان می دهد.

در این یادداشت می خواهیم به دلایل مانع تراشی خانواده ها فارغ از مسایل سیاسی و دولتی به علت های افزایش سن ازدواج جوانان بپردازیم .

آزادی ها و انحرافات جنسی نیز از عوامل دیگر افزایش سن ازدواج است؛ باتوجه به هجوم اندیشه های بیگانه، اما پر زرق و برق غربی، توسط وسایل ارتباط جمعی همچون: روزنامه ها،مجلات خارجی، ماهواره، اینترنت و شبکه های مجازی و …، جوان ایرانی تصور می کند فرهنگ غرب، یک فرهنگ درست و غنی است. لذا با پیروی کورکورانه و ناآگاهانه، با اتخاذ فرهنگ غرب به سوی بی بندوباری جنسی روی می آورد و دیگر نیازی به ازدواج و تشکیل خانواده نمی بیند

پسر یا دختری که ازدواج آنها به تأخیر افتاده، قدرت کنترل غرایز جنسی را نخواهد داشت و به ورطه بی عفتی خواهند افتاد که در نتیجه، بی عفتی چنینی افرادی، دامن گیر خانواده های آنان نیز خواهد شد. امروزه «بی‌اعتنایی والدین نسبت به ازدواج» از دیگر عوامل تأخیر ازدواج است در گذشته افراد فامیل (دایی، عمو، خاله، عمه) دست به دست همدیگر می‌دادند و زمینه ازدواج پسر یا دختری را فراهم می‌کردند. اما متأسفانه الآن کمتر چنین مواردی پیدا می‌شود وحتی خانواده های دختر به دلیل نداشتن امکانات مالی مطلوب اجازه ورود خواستگار را هم نمی دهند.

به عنوان نمونه در خصوص عوامل اقتصادی که مانع ازدواج می شود، باید گفت که مثلاً خانواده دختر در اثر عدم تمکن مالی و نیز چشم و هم چشمی با فلان دختر فامیل، مشکل تهیه جهیزیه را دارد و خانواده پسر، مشکل تهیه مسکن ، شغل، درآمد، خرج عروسی و … . یا دختری که ادامه تحصیل داده و به مدارج بالای علمی و تحصیلی رسیده، طبعا سن ازدواج او کمی هم دیر شده است؛ لذا انتظار دارد کسی به خواستگاری اش بیاید که همردیف با اوباشد یا حتی بالاتر از او.

افزایش سن ازدواج، روابط دختران با جنس مخالف را دامن می‌زند

افزایش سن ازدواج به عاملی برای ترویج روابط آزاد دختران و پسران تبدیل شده است که اگر جوانان در سنین احساس نیاز به جنس مخالف ازدواج نکنند؛ قطعاً به سمت این روابط خواهند رفت.

امروزه تقریباً یک فاصله زمانی ۱۰ سال از سن بلوغ تا ازدواج وجود دارد و جوان این خلأ زمانی را ممکن است با ارتباطات قبل از ازدواج پر کند. از سوی دیگر به دلایل اقتصادی و اجتماعی سن ازدواج نیز بالا رفته و این فاصله می‌تواند هرگونه خلائی را در انسان به وجود آورد.«ارتباط دختران و پسران نسبت به ۳۰ سال گذشته سه برابر شده و زمان شروع رابطه به دوران تحصیلی راهنمایی و نوع رابطه از عاطفی به جنسی رسیده و ارتباط هم‌زمان با چند نفر زیاد شده است.»

یکی از عیب های بزرگ ما این است که اجازه می دهیم یک مسئله فراگیر شود، اجازه می دهیم یک مسئله به یک معضل بزرگ تبدیل شود و بعد تازه بیاییم فکری به حال آن می کنیم.

نمی دانم چرا در جامعه ما واقعا به مسئله جنسی توجه لازم صورت نگرفته است حتی به اندازه ای که به مسئله خوراک و پوشاک توجه کردیم به مسائل جنسی توجه نکردیم. در بعضی موارد نگاهمان به مسئله غرایز جنسی یک نگاه مسیحی وار است. مسیحیان تمایلات جنسی را یک تمایل پست حیوانی می دانند.

اگر جوانی الان بگوید کار می خواهم یا غذا می خواهم کسی به او نگاه بدی نمی کند. اما اگر جوانی به مادرش بگوید که من به جنس مخالفم نیاز غریزی دارم و به همین دلیل باید ازدواج کنم، بسیاری از آدم ها به این جوان بد نگاه می کنند. به عنوان کسی به او نگاه می کنند که شأن پایینی دارد. مخصوصا اگر این جوان دختر باشد که نگاه ها و کج فکری ها در مورد وی بیشتر می شود. در حالی که دین این گونه نگاه نمی کند.

مردم تصور می کنند فقر اصلی ترین عامل ازدواج است. در حالی که نگاه دین اصلا اینگونه نیست. خداوند در قرآن می فرماید جوانان را به ازدواج در بیاورید و اگر فقیر باشند بی نیازشان می کنم. «وَ أَنکِحوا الأیامـی مِنکُم وَ الصَّالحیـنَ مِن عِبادِکُم وَ إِمائِکُم إِن یَکونوا فُقَراءَ یُغنِهِمُ اللهُ مِن فَضلِهِ وَ اللهُ واسِعٌ عَلیمٌ.
مردان و زنان بی همسر خود را همسر دهید، همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را. اگر فقیر و تنگ‌دست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بی‏نیاز می‏سازد. خداوند گشایش‏دهنده و آگاه است».
به هر حال ما اگر نخواهیم نوع نگاه و روشمان را دینی کنیم باید منتظر غرایز جنسی منحرفانه باشیم.

 

  • نویسنده : خبرنگار سیدجلال مظلوم
  • منبع خبر : پایگاه خبری خط شرق