هیات بلند پایه تجاری تاجیکستان وارد مشهد شد
هیات بلند پایه تجاری تاجیکستان وارد مشهد شد

مشهد_خط شرق_مسوولان و فعالان اقتصادی و تجاری کشور تاجیکستان در قالب هیات بلند پایه‌ای، روز دوشنبه با استقبال هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی وارد مشهد شدند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگاران در این خصوص گفت: استاندار “ختلان” در صدر این هیات ۳۱ نفره تجاری تاجیکستان قرار دارد.

ابوالفضل چمندی اظهار داشت: این سفر به دعوت قبلی استاندار خراسان رضوی و به منظور معرفی توانمندی‌های اقتصادی استان انجام شده و به همایش مشترک اقتصادی دوطرف و انعقاد قرارداد فی‌مابین منتهی خواهد شد.

دیدار با استاندار خراسان رضوی و شرکت در نشست مشترک اقتصادی با فعالان تجاری استان در محل اتاق بازرگانی از برنامه های روز چهارشنبه هیات تجاری تاجیکستانی در سفر به مشهد است.

تاجیکستان کشوری کوهستانی و محصور در خشکی است که با حدود هشت میلیون نفر جمعیت و ۱۴۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع مساحت در آسیای مرکزی قرار دارد. این کشور با افغانستان از جنوب، ازبکستان از غرب، قرقیزستان از شمال و چین از شرق مرز مشترک دارد.

شیرینی، رنگ، انواع پسته، سیمان، اکسیدآلومینیم، دارو، تخم پرندگان، بیسکویت و همچنین خدمات فنی و مهندسی از مهمترین اقلام صادراتی جمهوری اسلامی ایران به کشور تاجیکستان هستند.

  • نویسنده : Mohsen arefi