هوشمند سازی شهری کلید رضایت مردم ازما است
هوشمند سازی شهری کلید رضایت مردم ازما است

مبین مقدم: هوشمندسازی شهری موجب رضایت شهروندان از ما می‌شود

خط شرق: وحید مبین مقدم، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: خدماتی مانند هوشمندسازی که در کنارآن تسهیلات بهتری به شهروندان ارائه شود، برای شهر مشهد ضروری واین مهم موجب رضایتمندی شهروندان خواهد شد.

در بحث هوشمندسازی، بیشتر وقت وتوان ما در حوزه زیرساخت‌ها و بستر الکترونیک است. با فراهم کردن بستر الکترونیکی مناسب، می‌توان خدمات هوشمند مناسب را نیز عرضه کرد.

جابجایی مسافر اصلی‌ترین سرویس در مجموعه قطار شهری است با بکارگیری سیستم‌های نوین، مسافران می‌توانند اطلاعاتی از جمله مسیرها، اسامی ایستگاه‌ها، زمان رسیدن قطارها، زمان رسیدن به مقصد، فاصله‌ای که طی می‌شود را به راحتی به دست آورند.

در زمینه پرداخت کرایه و شارژ من‌کارت‌ها، روش‌های پرداخت متنوعی ایجاد شده است به عنوان مثال در بحث پرداخت کرایه‌ها، پس از ایجاد سیستم «من‌کارت»، پرداخت از طریق بلیط‌های تک نفره دارای qr (بلیط‌های دو بعدی کاغذی) را پیاده کردیم که این امر موجب استقبال و رضایت‌مندی بسیاری از مجاوران و زائرین درشهر شده است. این طرح حدود ۲ سال است که به اجرا درآمده است، امروز باید به فکر اجرای طرح‌ها و شیوه‌های دیگری باشیم تا خدمات هوشمند شهری، گستردگی و شمول بیشتری پیدا کنند.

برگزاری «نمایشگاه شهر هوشمند» را فرصتی برای ارائه و معرفی جدیدترین سیستم‌های هوشمند است.

در این نمایشگاه افراد متخصص و عرضه‌کننده‌های خدمات هوشمند، در یک مکان متمرکز هستند، مخاطبان و مراجعه‌کنندگان به همه این محصولات دسترسی داشته و حق انتخاب و مقایسه دارند. این امکان برای هر دو گروه عرضه‌کننده و متقاضی، مفید است.

بعضی از مراجعه‌کنندگان در این نمایشگاه با سیستم‌های جدید آشنا می‌شوند عده‌ای می‌توانند ایده‌های جدید برای نوآوری بگیرند که بسیار کارساز است.

پیدایش گروه‌های استارت‌‌آپی یک پدیده نوین به شمار می‌رود که از چند سال قبل در مشهد رونق پیدا کرده و تاثیرات مثبتی نیز بر روند تولید و نوآوری داشته است. فراگیر شدن این نوع فعالیت، موجب بهره‌برداری بهتر از استعدادهای جوان و کشف خلاقیت‌ می‌شود.

  • نویسنده : Mohsen arefi
  • منبع خبر : خط شرق