همایش بهینه سازی مصرف انرژی با محوریت تکنیک های نورپردازی برگزار شد
همایش بهینه سازی مصرف انرژی با محوریت تکنیک های نورپردازی برگزار شد

اولین همایش بهینه سازی مصرف انرژی با محوریت تکنیک های نورپردازی با چراغ های LED با همکاری آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و شرکت آلتون رای در روز سه شنبه 24 خرداد جاری در هتل پارس مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی، در این همایش آموزشی بررسی کلی مفاهیم روشنایی، بررسی و مرور مقررات ملی ساختمان، تاثیر هوشمند سازی در مدیریت مصرف انرژی با بهره گیری از پروتکل دالی و شرح خدمات گروه های مهندسی ساختمان در مورد روشنایی بصورت طبقه بندی شده در دو صلاحیت طراحی و نظارت در گروه های ساختمانی توسط دکتر ایمان سریری، مهندس زهید زارعی و دکتر محمدرضا موسوی تقی آبادی ارایه گردید.
بر پایه این خبر، در این همایش نکاتی همچون لزوم صرفه جویی در انرژی با توجه به تقاضای استفاده از نورمصنوعی در ساختمان ها در مصارف خانگی و یا نما و همچنین افزایش قابل توجه تعرفه برق در بخش خانگی، با استفاده از لامپ هایی با ضریب بهره پایین توصیه شد.
در بخش دیگر همایش با تاکید بر لزوم رعایت مبحث ۱۹ ویرایش ۱۴۰۰ که ساختمان ها را از نظر انرزی به سه دسته EC، EC+، EC++ تقسیم نموده، رعایت الزامات این مبحث برای ناظران، طراحان و مجریان ذی صلاح جز اولویت ها مطرح گردید.

  • نویسنده : عارف عارفی