هشدار قرمز هوش مالی جامعه برای پساکرونا بسیار نافرجام است
هشدار قرمز هوش مالی جامعه برای پساکرونا بسیار نافرجام است

این روز های با بروز حادثه ناگوار کروناویروس در جامعه شاهد تحولات بسیار عمیق در فرایند های اقتصادی جامعه هستیم ، منوالی که این روز ها مشاهده میشود کم و بیش از اتفاقاتی خبر میدهد که بعد از این حادثه بروز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری خط شرق از مشهد ، وجود کرونا ویروس باعث شده تا بسیاری از کسب و کارها با روندروبه نزول مواجه شوند و ناکارآمدی اقتصادی جامعه و سنتی بودن روند های اقتصادی قوزی بالای قوزهای مردم شده است.
با توجه به کمبود میزان مشتری و کاهش آمار تقاضا و فروش پول و نقدینگی در جامعه رو به کاهش بوده و اکثرا شاهد کاهش درآمدهایی هستیم که کارفرماهادارند.در این میان آنچه اهمیت دارد بالابردن دانش مالی جامعه برای مواجهه با این اتفاق است چراکه بعد از پایان این رویه بسیاری از کسب و کارها با چک های برگشتی و نزول های روزافزار مواجه خواهند شد.
هشداری قرمز برای فعالین اقتصادی که اگر این روزهابه بالابردن هوش مالی جامعه توجه کافی نشودو آموزش های مناسب برای جامعه دراختیارشان قرار نگیرد فاجعه ای بسیار عظیم تر از کرونا_ویروس درپیشروخواهد بود.
توصیه هایی برای فعالین اقتصادی؛باروند حاضر چندتوصیه کاربردی وجود دارد اول اینکه فعالین بازارهای اقتصادی با به روز رسانی فوری سیستم های خدماتی تلاش کنند مشتریانی را برای خود بوجود بیاورند.
دوم اینکه در بحث هوش مالی خرده فروش های جامعه دولت و سیستم های رسانه ای وظیفه دارند تادرحد معقول آموزشهایی را از راه رسانه دراختیار فعالین اقتصادخرد و کلان بگذارند تا بتوانند با تکنیک های هوش مالی اعم از سرمایه گذاری،جذب،بازاریابی مدرن،تولیدمتدهای درآمد غیر فعال کسب و کارهای سنتی خود را از برشکستگی نجات دهند.
سوم آنکه هر فعال اقتصادی اعم از خردوکلان ( چه بسافعالین کلان اقتصادی موظفترند)به کمک جامعه شتافتده و روندهای مالی را به عموم آموزش دهند.
دولت و رسانه در این بین بیشترین ومهمترین تاثیر را خواهد داشت،دراین زمان استفاده از روندهای هوش مالی مدرن اعم از ارائه خدمات برخط و محصولات در گستره خدمات عمومی ویژه رابه همگان باید آموزش دهند.
این یک هشدار جدی است؛اگر مسئولین کلان شهری و کشوری در این روند کم کاری کنند و یا کند عمل کنند بحران اقتصادی منجربه کاهش ارزش پول ملی به چند برابر حالت امروزی کاهش جدی نقدینگی درجامعه و امثالهم میشود.
حال آنچه باید بدانیم چیست؟اول اینکه اشتباه مهلک دراین مان خوابانیدن پولها در صندوقهای سرمایه خواهد بود،به جای این امر قاعده اصلی هوش مالی عمومی مبتنی بر این امراست که با سرعت روند تغییر را پیاده کنید.همه باید در این امر فعالیت کنند دولت به عنوان سرمجموعه و مسئولین کلان شهری و فعالین اقتصادی کلان و خرد بعد ازآن به سرعت زمینه های تغییر سیستم های اقتصادی را بازسازی کنند.
آنچه رقم میخورد فاجعه ای عمیق برای وضع اقتصادی امروز جامعه خواهد بود ، اگر مدیریت نشودقطعا شاهد تحولات بزرگی در جامعه ، اتفاقات بسیار ناگوار برای سیستم اقتصادی و حتی نابودی بسیاری ازکسب و کارهای خرد خواهیم بود.
مدیریت مالی و مدیریت منابع کنید در این ایام آنچه حائزاهمیت است قدرت مدیریت کلی جامعه اقتصادی است، نزول ارزش پول بعد از این اتفاق امری کامل قابل پیش بینی خواهد بود که به دلیل کمبود دانش های مرتبط با هوش مالی و مدیریت مالی در جامعه اتفاق خواهد افتاد.
واما من به عنوان عضوی کوچک درجامعه موظفم؛ باارتقای دانش مالی و هوش مالی به کمک خود و جامعه بشتابیم!
چه کنیم؟ بسیار حائز اهمیت است در این زمان یادبگیریم چطور از منابع خود به درستی استفاده کنیم ، تکنیک ها و روش های صحیح مدیریت را خرج کنیم بودجه بندی های صحیح را به کار ببریم و ا این روند های بودجه گذاری نهایت استفاده را از منابع مالیمان ببریم.
هشداری جدی به تمام جامعه فعال اقتصادی، اینبار باید حالت وضعیت قرمز را در برابر وضعیت اقتصادی جامعه اعلام کنیم، قائده هوش مالی را به شدت جدی بگیریم و نگذاریم فاجعه مالی گریبان تمام جامعه اقتصادی را بگیرد و نابودی اقتصاد های خرد را به همراه داشته باشد.
این یک هشدار قرمز برای دولت و مسئولین است،ناکارآمدی اقتصادی اینبار گریبان بسیاری از جامعه ای را خواهد گرفت که به شدت در پس فعالیت های اقتصادی خرد زنده مانده اند.
پس من نوعی از جامعه اقتصادی و دولت مردان و فعالین استانی و کشوری این اطلاعیه میدهم هوش مالی جامعه به شدت پایین است و این سقوط اقتصادی فاجعه ای قابل پیشبینی و حتی قابل پیشگیری است.
رضاپودینه

  • نویسنده : رضا پودینه
  • منبع خبر : خط شرق مشهد