نگاه مادی به جشنواره را قبول ندارم
نگاه مادی به جشنواره را قبول ندارم

نصراللهی کاسمانی:من به هیچ عنوان قبول ندارم که برای بالا بردن کیفیت جشنواره حتما باید جوایز آنچنانی اهدا کرد این نگاه باید تغییر کند،اگر کسی بخواهد برای آقا امام رضا علیه السلام کار کند بایستی مادیات را کنار بگذارد و دلی جلو بیاید.

#خط_شرق_محسن_عارفی
اکبر نصراللهی کاسمانی رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و دبیر علمی اولین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) درپاسخ به سوال خبرنگاری که از مشخص نبودن جوایز جشنواره انتقاد کرد گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره تغییر نگاه به جشنوارها است،اینکه ما برای بالا بردن کیفیت جشنواره جوایز نفیس درنظر بگیریم را قبول ندارم ما بایستی دلی و برای امام رضا علیه السلام کار کنیم.

من به هیچ عنوان قبول ندارم که برای بالا بردن کیفیت جشنواره حتما باید جوایز آنچنانی اهدا کرد این نگاه باید تغییر کند،اگر کسی بخواهد برای آقا امام رضا علیه السلام کار کند بایستی مادیات کنار بگذارد و دلی جلو بیاید.

ما نمی‌خواهیم در این جشنواره با نگاه اداری و مادی و مطابق شاخصه‌های دیگر جشنواره‌ها پیش برویم زیرا به کار رسانه‌ای برای حضرت رضا (ع) باید به عنوان یک مسئولیت، وظیفه و فریضه نگاه کرد

در قیاس با دیگر جشنواره‌ها، معنویت جشنواره امام رضا (ع) در کنار ابعاد حرفه‌ای آن حائز اهمیت است. دیگر اینکه این جشنواره در شرایط خاصی برگزار می‌شود، در اوضاعی که نوع ارتباط دوستداران اهل بیت (ع) با مراقد شریف به دلیل پروتکل‌های بهداشتی تغییر پیدا کرده لذا نوع عملکرد رسانه‌ها هم تحت تأثیر این شرایط بسیار اهمیت دارد.

یکی از شاخصه‌ها در بررسی آثار جشنواره این است که در شرایطی که مردم دسترسی به منابع معنوی ندارند، چقدر رسانه‌ها توانسته‌اند خلأ دینی و عاطفی مردم را به خصوص از بستر فضای مجازی پر کنند.

به گفته آقای نصراللهی کمی‌گرایی و راهبردهای مغایر با اخلاق دینی و اسلامی موجود در برخی جشنواره‌ها، معیار این جشنواره نیست.

اکبر نصراللهی کاسمانی، متولد ۱۳۴۶ است که سابقه دیرکلی نظارت و ارزیابی اخبار و برنامه های سیاسی(صدا و سیما) از سال ۱۳۸۹ تا ۱/۱/۱۳۹۵
و همچنین مدیرکلی اطلاعات و اخبار شبکه خبر صدا و سیما را در کارنامه کاری خود دارد

  • نویسنده : محسن عارفی
  • منبع خبر : خط شرق