معلولان نگران آینده اشتغال خود هستند
معلولان نگران آینده اشتغال خود هستند

سنجری:معلولان نگران آینده مبهم، اشتغال و معیشت خود هستند، مسئولان به یاری معلولان بشتابند

فاطمه سنجری، مدیرعامل انجمن حامیان کودکان و نوجوانان کم‌توان ذهنی در حاشیه عهدواره فعالان اجتماعی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار،خط شرق گفت: فعالیت انجمن حامیان کودکان و نوجوانان کم‌توان ذهنی با اشتغال معلولان در ارتباط است در همین راستا سه کارگاه در این مجموعه راه‌اندازی شده است.

 این کارگاه‌ها شامل کارگاه ویژه آموزش پسران کم‌توان ذهنی، کارگاه ویژه آموزش دختران کم‌توان ذهنی در تعامل با خیریه دارالاکرام خیریه حضرت ابوالفضل العباس(ع) و کارگاه تولید تجهیزات کوهنوردی است.

 وجود دو فرزند معلول ذهنی خود را انگیزه ورود به این موضوع عنوان کرد و گفت: فعالیت کاری‌ام در آموزش و پرورش استثنائی را از سال ۷۰ شروع کردم و در ۱۰ سال پایانی خدمتم هم مسئول یک گروه آموزشی کم‌توان ذهنی بودم و از همان زمان دغدغه آینده مبهم این کودکان و نوجوانان و اشتغال و معیشتشان را داشتم.

 انجمن حامیان کودکان و نوجوانان کم‌توان ذهنی با همکاری خیران و فرهنگیان دغدغه‌مند در راستای اشتغال و توانمندسازی فعالیت این گروه خاص تلاش دارد، هرچند که انتظار می‌رود مجموعه‌های متولی این حوزه حمایت بهتری از این افراد داشته باشند.

در صورت حمایت بیشتر می‌توانیم عزم کودکان و نوجوانان کم‌توان ذهنی را جزم‌تر کنیم.

 محصولات کارگاه تجهیزات کوهنوردی که توسط کودکان و نوجوانان کم‌توان ذهنی تولید می‌شود، توسط کارفرما وارد بازار شده و عرضه می‌شود.

  • نویسنده : Mohsen arefi
  • منبع خبر : خط شرق