مشهد به عنوان اولین شهر دوستدار خانواده در کشور
مشهد به عنوان اولین شهر دوستدار خانواده در کشور

مشهد_خط شرق_ مشهد به عنوان اولین شهر دوستدار خانواده در کشور شناخته شد و این با همراهی اعضای شورای شهر، شهردار و همه معاونین بوده است تا بانوان ما در محیطی امن باشند.

کاظم یزدان‌مهر شهردار منطقه ۸، در بهره‌برداری از بوستان شهربانو کوهسنگی و ١٧ پروژه عمرانی در منطقه ٨ گفت: در سال ١۴٠٠، کل اعتبارات این منطقه ١٧٠ میلیارد تومان بود، با توجه به حساسیت این منطقه در سال ١۴٠١ این اعتبارات با افزایش ۵۰ درصدی به ١٧٧ میلیارد تومان رسید و در سال جاری این اعتبارات به ٢۴٠ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی افزد: علاوه بر مجموعه‌ شهربانو کوهسنگی، ١٧ پروژه با اعتبار ١٠٧ میلیارد تومان نیز در این منطقه به بهره برداری رسید؛ درسال جاری بوستان ٢۵ هکتاری جهان‌شهر نیز کلنگ‌زنی می‌شود تا سال آینده بتوانیم این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

مهدی یعقوبی در بهره‌برداری از بوستان شهربانو کوهسنگی افزود: در راستای تکالیفی که شورا برای احداث بوستان‌های بانوان به ویژه در پارک‌های بالای پنج هکتار به عهده ما گذاشته است، کلنگ ساخت بوستان بانوان کوهسنگی در سال گذشته به زمین خورد؛ در حال حاضر ۵۳ هکتار فضای مختص بانوان در ۱۳ نقطه داریم.

وی گفت: این بوستان بیش از یک هکتار وسعت دارد و برای ساخت آن حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است، همچنین برای فضاسازی این پارک بیش از ۷۰ هزار گونه گیاهی دائمی و فصلی کاشته شده است و در مجموع چهار هزار مترمربع فضای سبز در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت.

یعقوبی گفت: ۷۰۰ مترمربع زمین ورزشی والیبال و بدمینتون، ۴۵۰متر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری و یک مسیر پیاده‌روی سلامت برای نرمش‌های صبحگاهی هم به عنوان فضاهای ورزشی و تفریحی در شهربانوی کوهسنگی پیش‌بینی و ساخته شده است.

وی در ادامه گفت: در تمامی بوستان‌ها باید فضای بانوان درنظر گرفته شود، ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث بوستان‌های بانوان در نقاط مختلف شهر اختصاص داده شده است.

فاطمه سلیمی، گفت: در این دوره مدیریت شهری با همکاری و همیاری اعضای شورا، کمیسیون بانوان و خانواده برای اولین بار در کشور به منظور ایجاد گفتمان جدیدی در خصوص تعالی زیست‌پذیری شهری در حوزه زنان و خانواده راه‌اندازی شد.

وی گفت: یکی از بسترهای اصلی ایجاد فضاهای ویژه بانوان است که شامل سالن‌های ورزشی، بوستان‌ها و مکان‌هایی است که بانوان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند؛ همچنین سالن ورزشی شهربانو چند ماه پیش در منطقه ۴ افتتاح شد.

سلیمی گفت: مشهد به عنوان اولین شهر دوستدار خانواده در کشور شناخته شد و این با همراهی اعضای شورای شهر، شهردار و همه معاونین بوده است تا بانوان ما در محیطی امن باشند.

محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد افزود: هیچ پروژه‌ای بدون هدف، برنامه و راهکار تعیین شده انجام نمی‌شود زیرا ما به دنبال شناسایی نیازهای شهر و تامین آنها هستیم.

وی گفت: تا پایان دوره مدیریت ششم تعداد بوستان‌های بانوان در سطح شهر مشهد دوبرابر خواهد شد؛ مشهد پارک‌های بسیاری دارد که برخی از آنها دارای شهرت ملی نیز هستند که یکی از خاص‌ترین آنها بوستان کوهسنگی با ۱۰۰ هکتار مساحت است.

وی ادامه داد: رسیدگی به مشکلات حاشیه شهر و توسعه خدمات در شرق مشهد جزو کلان پروژه‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود‌.

قلندر در پایان گفت: پیگیری طرح تفصیلی یکی از مسائلی بود که حاشیه شهر به آن نیاز مبرم داشت و ما توانستیم با تکمیل طرح تفصیلی زمینه را برای ارائه خدمات بهتر در این بخش شهر فراهم سازیم.

  • نویسنده : فهیمه متولی
  • منبع خبر : خط شرق