مردم این روستا هر ۳روز یک ساعت آب دارند
مردم این روستا هر ۳روز یک ساعت آب دارند

مشهد_خط شرق_ مدیریت باید در توزیع دقیق باشد، و اتصالات و لوله کشی هایی که در سطح مجتمع های آبرسانی انجام شده باز پیرایی شود.

وحید رضا ایزدخواه عضو شورای اسلامی روستای سرغایه گفت: روستای سرغایه تقریبا تعداد ۲۰۰۰ نفر جمعیت دارد، و در خشکسالی های اخیر به علت کاهش بارندگی ها و نزولات آسمانی مشکلات عدیده ای در حوزه آب  شرب پایدار و کشاورزی برای روستاییان ایجاد گردیده است. که منبع تنها مجتمع آب شرب بخش احمدآباد در مجاورت این روستا در سال ۸۰-۸۱ احداث شده است که این مجتمع میبایست آب شرب مصرفی روستاهای سرغایه، حسن آباد، بررود و امیرآباد وبلندپی را تامین کند.

وی افزود مردم روستا هر ۳ روز به مدت یک ساعت آب دارند، و این مقدار آب به خیلی از خانه ها چون در نقاط بالادست قرار دارند نمی رسد.
عضو شورای شهرستان مشهد، با بیان این که، لازم است به دنبال منبع آبی جدید باشیم، افزود : باید مدیریت در توزیع دقیق باشد، و اتصالات و لوله کشی هایی که در سطح مجتمع های آبرسانی انجام شده باز پیرایی شود.

ایزدخواه در پایان یاد آور شد: ضروری است جهت برون رفت از این مشکل وتامین آب شرب پایدار روستاهای ذکر شده می بایست شرکت محترم آبفا جهت شناسایی منبع آب جدید اقدام ، ودر اجرای سریع آن جدیت داشته باشد.

سرغایه، روستایی در دهستان سرجام بخش احمدآباد شهرستان مشهد استان خراسان رضوی است.

  • نویسنده : فهیمه متولی
  • منبع خبر : خط شرق