مراسم عزاداری میلیونی فاطمیه در نجف  برگزار شد
مراسم عزاداری میلیونی فاطمیه در نجف  برگزار شد

مراسم عزاداری فاطمیه در نجف اشرف که امروز از سوی دفتر آیت الله یعقوبی برگزار شد با حضور میلیونی زائران به اوج خود رسید

خط شرق: در مراسمی که به همت دفتر آیت الله یغوبی از علمای نجف برگزار شد در عراق، دفتر آیت الله شیخ محمد از مردمی که برای فاطمه زهرا سلام الله علیها به سوگ نشسته و عزادار بودند پذیرایی و میزبانی به عمل آوردند.
دفتر آیت الله یعقوبی در نجف برای پانزدهمین سال است که میزبان عزادارن فاطمی از اقصی نقاط عراق است و در سه روز منتهی به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با برپایی موکب ها و حمایت از آنها نسبت به اسکان و پذیرایی سه وعده زائران اقدام می کند.
این دفتر در کربلا و بصره و نقاط بین این دو شهر نیز بیش از ده سال به فعالیت در زمینه بزرگداشت حضرت زهرا(س) مشغول است از آن روی حضرت آیت الله یعقوبی در این کشور به احیاگر فاطمیه معروف شده است.
عزاداران از استان های بصره، دیوانیه و ناصریه و دیگر نقاط عراق به همت دفتر آیت الله یعقوبی خود را به کربلا رسانده و با حضور در مراسم نمادین تشییع حضرت فاطمه(س) در حرم امام حسین(ع) بین الحرمین و حضرت ابالفضل العباس(س) راهی نجف می شوند.
تا در مراسم عزاداری میلیونی این شهر برای عرض تسلیت به ساحت مقدس مولای متقیان امیرمؤمنان علی علیه السلام شرکت کنند.
کاروان عزاداران فاطمی در کربلا به عزداری و تشییع نمادین پرداخته و سپس راهی نجف شده تا در آنجا عرض ارادت خویش را به خاندان امامت و ولایت تکمیل کنند، در تمامی این مراحل روند پذیرایی و اسکان و تسهیل در حضور و بهره برداری بیشتر از مراسم عزاداری از سوی دفتر احیاگر فاطمی حضرت آیت الله یعقوبی انجام شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاري رسا