مراسم زنده نگه داشتن قربانیان حادثه تروریستی کشمیر در مشهد برگزار شد
مراسم زنده نگه داشتن قربانیان حادثه تروریستی کشمیر در مشهد برگزار شد

مشهد_ خط شرق عصر امروز پنج شنبه ۴آبان ۱۴۰۱ مراسم زنده نگه داشتن حادثه تروریستی کشمیر با حضور مقامات ملی و محلی دو کشور ایران و پاکستان در محل کنسولگری کشور پاکستان در شهر مشهد برگزار شد

این مراسم ابتدا با تلاوت قرآن کریم و پس از آن با خواندن پیام رییس جمهور و نخست وزیر کشور پاکستان ادامه یافت

در ادامه مراسم، امینی کنسولگرسابق به ایراد سخنرانی پرداخت و طی آن قساوت دولت هند را در جامو و کشمیر محکوم کرد و خواستار الزام موافقت دولت هند با برگزاری همه پرسی تحت حمایت و نظارت سازمان ملل در کشمیرشد

در ادامه مراسم آقای محمد شهریار مسئول کنسولگری کشور پاکستان در شهر مشهد باارائه توضیحاتی درباره شرایط فعلی کشمیر، بر غیر قانونی بودن اشغال کشمیر توسط هند و شرایط مصیبت بار حقوق بشر در جامو و کشمیرتحت کنترل نیروهای اشغالگر هند تاکید کرد. کنسول درباره مصیبت مردم کشمیر تحت مقررات منع عبور و مرور، محاصره خانگی و قطع خطوط ارتباطی توضیحاتی ارائه کرد.

وی ضمن تاکید بر این مهم که حقوق بشر باید در کشمیرحفظ شود، از جامعه بین الملل خواست تا نقش خود را در تضمین حق خود مختاری برای مردم کشمیر ایفا کند.

وی ضمن ابراز تاسف از اقدامات دولت هند درنقض حقوق بشردر کشمیر، تاکید کرد که حقوق بشرجهانی است و هر کسی حق دارد در صلح و آزادی زندگی کند.

محمد شهریار همچنین تشدید هولناک خشونت ازآگوست ۲۰۱۹در کشمیر و در پی آن قطع خطوط ارتباطی توسط دولت راست گرای هند را محکوم کرد.

آقای ” محمد شهریار” در اظهارات پایانی خود مراتب تقدیر و تشکر خود را از رهبر معظم جمهوری اسالمی ایران، آیت هللا سید علی خامنه ای به خاطر حمایت مستمرشان از مردم مظلوم کشمیر که در جامو وکشمیر تحت اشغال هند زندگی می کنند، ابراز داشتند.

یک مستند ویدئویی نیز که به طور خاص به زبان
فارسی آماده شده بود، برای حضار به نمایش گذاشته شد. این مراسم با دعای ویژه برای مردم جامو و کشمیر خاتمه یافت.

  • نویسنده : Mohsen arefi
  • منبع خبر : خط شرق