مشهد مقدس میزبان هشتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدین در غربت خواهد بود
مشهد مقدس میزبان هشتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدین در غربت خواهد بود

مشهد_خط شرق_ دبیرکل اجلاسیه بین‌المللی مجاهدین در غربت، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: مشهد مقدس میزبان هشتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدین در غربت خواهد بود.

محمد تهرانی مقدم، دبیرکل اجلاسیه بین‌المللی مجاهدین در غربت، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: هشت سال پیش در یادواره شهید تهرانی مقدم در دامغان، پیشنهاد برگزاری این اجلاسیه داده شد. چهار سال در دامغان و سه سال در تهران سابقه برگزاری این اجلاسیه است. در دیدار با آیت‌الله مروی، تولیت معظم آستان قدس رضوی ایشان فرمودند، هشتمین اجلاس مجاهدین در غربت در کنار امام هشتم برگزار شود.

 

وی افزود؛ مجاهدین در کشورهای غریب با ناعدالتی جنگیدند و با تمام وجود در مقابل استکبار جهانی ایستادند و برخی شهید شدند، افزود: ما برای بزرگداشت این مجاهدین که با مقاومت خود جلوی پیشروی دشمن را که امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی را نشانه گرفته بودند، به عنوان یک NGO این اجلاسیه را بصورت مردمی، در اول و دوم مهرماه برگزار می‌کنیم.

 

تهرانی با اشاره به اینکه: همانگونه که امام رضا(ع) یک تمدن جدید را از خراسان آغاز کردند، ما هم نیز به سوی افق تمدن اسلامی می‌رویم. اگر ما مقاومت داریم و در مسیر تمدن اسلامی در حرکت‌ایم، مبداء آن مولا امیرالمؤمنین است.

 

دبیرکل اجلاسیه مجاهدین در‌ غربت از برگزاری این اجلاسیه در اول و دوم مهر خبر داد و بیان کرد: در این مراسم حضور مقامات لشگری و کشور خودمان و کشورهای محور مقاومت را خواهیم داشت. همچنین برای اولین بار فراکسیون‌های مقاومت در جوار امام رضا(ع) کنار هم خواهند نشست تا به یک راه حل و هم افزایی برای مقابله با استکبار برسند.

 

سیدعمادالدین موسوی، دبیر اجرایی کنگره نیز در این نشست اظهار کرد: هدف از برگزاری این اجلاسیه که در حوزه مقاومت برگزار می‌شود، شناسایی مجاهدان در غربت است. جهاد خارج از وطن، تنهایی و مظلومیت و ناشناخته بودن سه عنصر غربت است که این اجلاسیه برای پاسداشت‌ خدمات این افراد در نظر گرفته‌ایم.

 

موسوی اظهار کرد: در این گردهمایی شاهد حضور ۲۰ نماینده از فراکسیون‌های مقاومت در پارلمان‌های منطقه و ۲۰ نفر از اعضای فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی در روز دوم خواهیم بود. این نشست در نوع خود اولین است و در پایان آن بیانیه نشست قرائت خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: هر سال با هدف تبیین الگوها به نسل آینده، تعدادی از افراد حوزه مقاومت را برجسته و آنها را به جامعه معرفی می‌کنیم. امسال شخصیت مدنظر ” سید موسی طباطبایی ” هستند. ایشان ۵۰ سال در لبنان سکونت داشتند و ۴۰ سال نمایندگی امام و رهبری را برعهده داشتند. ۲۶ مرکز اسلامی به نام امام خمینی (ره) تاسیس کرده‌اند.

  • نویسنده : فهیمه متولی
  • منبع خبر : خط شرق