مشهدیکم تا چهار بهمن ماه هوشمند میشود!
مشهدیکم تا چهار بهمن ماه هوشمند میشود!

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از برگزاری نهمین نمایشگاه شهر هوشمند در روزهای یکم تا چهار بهمن ماه در محل نمايشگاه بین المللی مشهد خبر داد.

خط شرق:محمدجواد رجائیان مدیر عامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری مشهد امروز سوم دی ماه در نشست خبری رونمایی از پوستر نهمین نمایشگاه شهر هوشمند گفت: نمایشگاه شهر هوشمند در تاریخ یکم تا چهارم بهمن ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد.

طبق برنامه ریزی انجام شده قرار بود، نمایشگاه شهر هوشمند بصورت مجزا برگزار شود اما به لحاظ قرابتی که، نمایشگاه هوشمند و کامپیوتر به یکدیگر دارند، پس از برگزاریجلسات هماهنگی فراوان تصمیم بر این شد که نمایشگاه، کامپیوتر و شهر هوشمند همزمان برگزار شود.

این هم‌زمانی باعث شد که از حیث مخاطبان و برنامه‌های جانبی، غنای بیشتری داشته باشیم.

برای برگزاری این نمایشگاه هفت هزار متر فضای نمایشگاهی خواهیم داشت تا  امروز که تقریباً یک ماه به شروع نمایشگاه مانده است، ظرفیت سالن شهر هوشمند تقریباً کامل شده است.

مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد با در اختیار داشتن فضا شتاب‌دهنده‌ها و کسب‌وکارهای نوآور را سامان‌دهی و دستاوردهای آن‌ها را به نمایش خواهد گذاشت.

سعی داریم خدمات الکترونیکی شهرداری مشهد را به صورتی کاربردی به مخاطبان معرفی کنیم.
بخشی از خدمات الکترونیک شهرداری در قالب فضایی بازی‌گونه طراحی شده است تا علاوه بر جذابیت بیشتر،مخاطب جوان را با سرویس‌های خدمات شهری هوشمند درگیر کنیم.

همچنین نشست معاونان برنامه‌ریزی شهرداری کلان‌شهرها، نشست مدیران عامل سازمان فاوا کلان‌شهرهای کشور و دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها با توجه به محوریت رویکرد مدیریت شهری در طی این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

تعدادی از کلان‌شهرها نیز دستاوردهای خود را در خصوص هوشمندسازی ارائه خواهند کرد.

حضور متخصصان در کنار هم و همراهی  بخش خصوصی و حاکمیتی با آن‌ها، آشنایی با فعالیت‌های یکدیگر را محقق می‌کند، شهروندان نیز می‌توانند با سرویس‌های متعدد در حوزه هوشمندسازی آشنا شوند.

رویکرد تأمین بودجه برگزاری نمایشگاه استفاده از اسپانسر و بخش خصوصی است،دوره قبلی نیز نمایشگاه به همین ترتیب برگزار شد و امسال نیز تلاش می‌شود از ظرفیت بخش خصوصی به بهترین شکل استفاده شود.
علاوه بر این‌ها رونمایی از سه پروژه جدید هوشمندسازی شهری و تعدادی از تفاهم‌نامه‌های تعاملات بین دستگاهی را در حاشیه نمایشگاه خواهیم داشت.
در حوزه تعاملات بین دستگاهی یکی از  دستگاه‌ها آستان قدس رضوی است که در حوزه املاک و مستغلات است و در تعاملی سه‌جانبه میان شهرداری مشهد به عنوان معین اقتصاد مقاومتی استان، استانداری و شرکت ایرانسل نیز تفاهم نامه ای منعقد خواهدشد.
در همین راستا و در پی تفاهم صورت گرفته، تورهای بازدید دانش‌آموزی از نهمین نمایشگاه شهر هوشمند با حمل و نقل رایگان از سوی شهرداری مشهد پیش‌بینی شده است.

در ادامه این نشست مدیر اجرایی نهمین نمایشگاه شهر هوشمند گفت: ماراتون دو روزه برنامه‌نویسی با محوریت مسائل و مشکلات شهرداری در نهمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد برگزار خواهد شد.

در حال برنامه ریزی برای یک ماراتون برنامه‌نویسی دو روزه بدون توقف در حاشیه نهمین دوره نمایشگاه شهر هوشمند هستیم که خروجی ۴۸ ساعته آن، حل مسئله‌های مربوط به حوزه‌های مختلف شهرداری است.

بر مبنای تجربه‌ سال‌های گذشته، سعی کردیم نهمین دوره را با رفع نقصان‌های پیشین، با کیفیت بهتری برگزار کنیم.

رویکرد کلی این است که فضای تعاملی‌تری را برای مخاطبان نمایشگاه فراهم کنیم تا در راستای فرهنگ‌سازی و ارائه محصولات و خدمات،  اثربخشی بهتری داشته باشیم.

پیش‌بینی کرده‌ایم که امسال هوشمند شهرداری در قالب بازی و جذاب تعریف شود تا مخاطب به شکل ملموس با خدمات درگیر شود. تمهید دیگر، برنامه‌ریزی برای ارتقای بار علمی نمایشگاه است که دراین زمینه دو فضای اختصاصی برای برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌ها پیش‌بینی شده است.

  • نویسنده : Mohsen arefi
  • منبع خبر : خط شرق