عرضه محصولات فرهنگی آستان قدس به صورت حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب تهران
عرضه محصولات فرهنگی آستان قدس به صورت حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب تهران

مشهد-خط شرق- آستان قدس رضوی با حضور در سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران، به عرضه آثار و محصولات خود به صورت مجازی و حضوری می پردازد.

حسن آرام؛ مسئول غرفه آستان قدس رضوی در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار آستان‌نیوز، به نحوه حضور آستان قدس رضوی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: امسال آستان قدس رضوی با توجه به مخاطب شناسی که انجام انجام داده است در سه محور عمومی، کودک و بین الملل به عرضه محصولات خود می پردازد.

وی بیان کرد: بالغ بر ۱۰۰۰ عنوان کتاب با موضوعات قرآن ، حدیث، فقه، جوانان، هنرهای اسلامی، سادات، ادبیات، کلام، منطق و فلسفه در این نمایشگاه ارائه شده است.

آرام ادامه داد: با توجه به اینکه در دو سال گذشته بدلیل شیوع کرونا نمایشگاه به صورت حضوری برگزار نشده است، این دوره از نمایشگاه با استقبال بسیار بالایی مواجه است به گونه ای که در سومین روز از این نمایشگاه به تجهیز و شارژ مجدد آثار اقدام کردیم.

مسئول غرفه آستان قدس رضوی در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عناوین و موضوعات این نشستها اشاره و تصریح کرد: این نشست‌ها با موضوعات مختلف پیش‌بینی و اجرا خواهد شد که رونمایی و معرفی کتاب‌هایی همچون «اسناد حضور زنان در آستان قدس رضوی در دوره صفویه»، «گنجینه مهرهای رضوی»، «اسناد طب سنتی»، «پند بیهوده»، «قاعده طلایی»، «ذخیره المعاد»، «آیین کشورداری»، «بررسی مرزهای تخیل در داستان‌های اهل بیت(ع)»، «چالش‌های تصویرگری کتاب‌های دینی کودک» و… با حضور مولفان این آثار از جمله این برنامه هاست.

وی یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی در این نمایشگاه را ارتباط با ناشران خارجی عنوان کرد و گفت: علاوه بر کتابهایی که مورد توجه مخاطبین در غرفه آستان قدس رضوی قرار گرفته ارتباط بسیار نزدیکی نیز با ناشرین خارجی برقرار کردیم؛ در همین راستا سه موسسه انتشاراتی از کشورهای عراق، لبنان و سوریه آمادگی خود را برای عرضه کتابهای آستان قدس رضوی به زبان انگلیسی و عربی در کشورهای خود اعلام کردند.

وی ادامه داد: در مجموع ۹۲ عنوان کتاب چاپ اول در این نمایشگاه عرضه شده است و موسساتی همچون بنیاد پژوهشهای اسلامی، شرکت به نشر، موسسه جوانان و پژوهشهای اجتماعی ، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و آفرینشهای هنری در این نمایشگاه به عرضه محصولات وآثار خود می پردازند.

  • نویسنده : عارف عارفی