ظرفیت‌های هوشمندسازی راهی برای افزایش رضایت مردم از سازمان‌ها
ظرفیت‌های هوشمندسازی راهی برای افزایش رضایت مردم از سازمان‌ها

مرتضوی گفت:ظرفیت‌های هوشمندسازی راهی برای افزایش رضایت مردم از سازمان‌ها است، هوشمندسازی و توجه به سامانه‌های الکترونیکی هوشمند و کاربرد آن، یک ضرورت و نیازاست

 

خط شرق:سید امیر مرتضوی، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی در بازدید از نهمین نمایشگاه شهر هوشمند گفت: برخی سیستم‌ها امروزه دیگرپاسخ گوی نیازهای مردم نیست باید با استفاده ازهوشمندسازی محیط های اداری، در خدمات وحوزه‌های پیشگیرانه همچون پیشگیری ازسرقت بهره برد تا رضایت مردم از عملکرد سازمان‌ها افزایش یابد وامیدواری، اعتماد و اطمینان ارتقا یابد.

حوزه هوشمندسازی و توجه به سامانه‌های الکترونیکی هوشمند و کاربرد آن، یک ضرورت و نیازاست. امروزه فضای مجازی را یک فضای حقیقی می دانیم و با توجه به جمعیت زیادی که از اقشار گوناگون ازاین فضا استفاده می کنند و وسعت و گستردگی استفاده از این فضا؛ می توان فضای مجازی را یک فضای اطلاعاتی فرا مرزی دانست.

توجه به هوشمند سازی و استارتاپ‌ها اهمیت زیادی دارد زیرا از طریق آن می‌توان از ظرفیت و استعداد نسل جوان، فرهیخته و نخبه استفاده کنیم و موجب ماندگاری آنها در کشورمان باشیم.

درقانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال ۹۲ در مواد ۵ تا ۱۰ این قانون به سامانه‌های هوشمند الکترونیک اشاره شده است که استقرار و ایجاد این سامانه‌ها موجب کاهش جرایم دراین حوزه شده است.

درنمایشگاه به بحث آموزش مباحث هوشمند به دستگاه ها و سازمان ها توجه شده است که موجب کاهش مشکلات بروکراسی و فرآیندهای مُخل بازار اصناف در حوزه کسب و کارمی‌شود. همچنین از هوشمندسازی می‌توان در شفاف سازی اداری و پیشگیری از مفاسد اداری، خدمات سرویس‌ها، دربحث اشتغال و رونق تولید و ارتقای کیفیت زندگی در مناطق کم برخوردار و موضوعاتی که مردم به شدت دغدغه دارند بهره برد و در جامعه اعتماد و اطمینان به وجود آورد.

با توجه به ظرفیت‌های بالای حوزه هوشمند سازی که در کشورداریم می‌توانیم با کشورهای توسعه یافته و پیشرفته در سطح جهانی رقابت کنیم.

دریکی ازغرفه‌ها ۱۶۰ نخبه و فرهیخته به صورت آنلاین درحوزه هوشمندسازی سخت افزاری و نرم افزاری درحال فعالیت بودند که این ظرفیت قابل توجه است وهمانطورکه دربیانیه گام دوم مقام معظم رهبری اشاره شده، باید به نسل جوان توجه و ازظرفیت آنها استفاده شود. از این ظرفیت باید در رفع مشکلات اداری و تسهیل خدمت رسانی به مردم استفاده کرد.

نرم افزاری همچون نرم افزار «فاش» از جمله خدماتی است که نشان دهنده تمرکز حوزه هوشمند سازی بر خدمت رسانی بهتر بر مردم است.

برخی سیستم‌های سنتی امروزه دیگرپاسخ گوی نیازهای مردم نیست. به عنوان مثال تبدیل دیجیتال به فیبر نوری یک انقلاب در مخابرات است که مردم می‌توانند از خدماتی که به آنها ارائه می‌شود بهره ببرند.

استقبال قشر تحصیل‌کرده را دراین نمایشگاه شاهد بودم که نوید بخش آینده‌ای روشن است زیرا اگر نسل جوان و نوجوان اقدامی انجام دهند، درآینده می‌توانیم شاهد تغییرات بزرگ و اثر بخشی باشیم.

  • نویسنده : محسن عارفی
  • منبع خبر : خط شرق