ضرورت آموزش و اطلاع رسانی بهداشت در مدارس
ضرورت آموزش و اطلاع رسانی بهداشت در مدارس

مشهد_خط شرق_ مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: باید بیش از پیش به موضوع بهداشت مدارس و همچنین آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های حوزه‌های بهداشت و سلامت در محیط‌های کار پرداخته شود.

سیدمرتضی مدنی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، در مراسم همایش گرامیداشت روز جهانی بهداشت محیط تصریح کرد: ۲ نعمت امنیت و سلامت از بزرگترین نعمت‌های ما بوده در حوزه امنیتی قدردان نیروهای نظامی و انتظامی و در حوزه سلامت قدردان خادمان حوزه سلامت در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت محیط هستیم.

وی با بیان اینکه دو موضوع بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای از جمله مهمترین موضوعات حوزه بهداشت است، خاطرنشان کرد: ما در موضوعات محیط‌های عمومی و کار و همچنین ایمنی در محل کار باید بیش از پیش عموم جامعه را آگاه نماییم، موضوعی که منجر به حفظ سلامت جسم و روح در آحاد مختلف جامعه به‌ویژه فعالان در محیط‌های کار و اثرپذیری نقش آنان در زمان حضور در محل کار می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اضافه کرد: باید بیش از پیش به موضوع آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های حوزه‌های بهداشت و سلامت در محیط‌های کار پرداخته شود و در این خصوص باید کارفرمایان به‌خوبی با این آموزش‌ها آشنا شوند تا که بتوانند با این انتقال این نکات کلیدی به کارگران خود، بهداشت و سلامت در محیط کار را به‌خوبی تضمین نمایند.

مدنی با ذکر این نکته که باید اولویت‌بندی خوبی در بحث نظارت‌های بهداشتی در محیط‌های عمومی، واحدهای صنفی و محیط‌های کار دولتی، غیردولتی، آموزشی، کارگاهی، کشتارگاهی و غیره داشته باشیم، تاکید کرد: از مسئولان حوزه بهداشت محیط استان می‌خواهیم که توجه ویژه‌ای بر اولویت‌بندی‌های در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه کشتارگاهی و دوری از آسیب‌های بهداشتی در محل‌های ذبح دام و طیور داشته باشند.

وی بیان کرد: هر چه که در جهت کمک در امر ارتقاء سلامت کار شود، به همان نسبت در دوری آحاد مختلف جامعه نقش‌آفرینی شده است و از ناظران و بازرسان بهداشت محیط می‌خواهیم که در گزارش عملکرد خود کیفیت کار را به نسبت کمیت پرونده‌های تشکیل شده و برخوردهای صورت گرفته در اولویت قرار دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین موضوع بسیار مهم دیگر در بحث بهداشت تمامی مدارس به‌ویژه مدارس غیرانتفاعی که شکایات زیادی در این خصوص دریافت شده بوده و از مسئولان و کارشناسان حوزه بهداشت محیط می‌خواهیم که در طول سال تحصیلی نظارت‌های مستمر بهداشتی را داشته باشند تا که خدای نکرده مشکلی در بحث سلامت دانش‌آموزان به‌وجود نیاید.

مدنی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته نزدیک به ۴ هزار پرونده بهداشتی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده که بیش از ۹۰ درصد آن مربوط واحدهای خرد بوده و سایر حوزه‌ها از جمله حوزه بهداشت بیمارستانی آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر نیروهای حوزه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: ما این آمادگی را داریم تا که در تمامی حوزه‌ها با کارشناسان حوزه بهداشت محیط در جهت افزایش آگاهی‌رسانی به مردم، ارتقاء سطح سواد سلامت جامعه و کاهش پرونده‌های بهداشتی در دستگاه قضایی همکاری نماییم.

  • نویسنده : فهیمه متولی
  • منبع خبر : خط شرق