۲۴۷هکتار زمین بلا استفاده در منطقه وجود دارد
۲۴۷هکتار زمین بلا استفاده در منطقه وجود دارد

مشهد_ خط شرق سعید اکبریان شهردار منطقه منطقه ده مشهد صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دولت و آستان قدس رضوی 243 هکتار زمین بلا استفاده در این منطقه دارند که بایستی هر چه سریع تر آنها را تعیین تکلیف کنند

اکبریان خاطر نشان کرد: ۳۵ سال از واگذاری اراضی مسکونی توسط دولت به شهروندان در قاسم آباد گذشته و تعداد کمی از اراضی به پروژه خدماتی تبدیل شده است.

شهردار منطقه ۱۰ شهرداری مشهد اذعان داشت : ۸۷ قطعه به عنوان پروژه خدماتی ساخته شده و شهرداری اعمال ماده ۱۰۰ کرده و تبدیل به فضای موقت ورزشی روباز شده است، اما همین اخیرا فشارهای وارد شد که این ها را تخلیه لذا خواهش داریم زمین‌هایی که دولت نمی‌تواند سرمایه گذاری کند به ما واگذار شود تا شهرداری با امکانات خود مورد استفاده مردم قرار دهد.

وی تصریح کرد: اولویت ما بازگشایی معابر و ایجاد فضاهای شهری مثل فضای سبز است، ساختمان میثاق با سه میلیارد تومان هزینه احیا آن شد، این درحالی است که از پلیس‌راه تا سه‌راه فردوسی ۱۲کیلومتر است که ۸ کیلومتر آن در اختیار شهرداری و ۴ کیلومتر در اختیار دولت است.

اکبریان برای ساماندهی مسیر به ویژه در تقاطع سه راه فردوسی نیز ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی و دولت هنوز پای کار نیامده‌اند و برای ساماندهی کال زرکش به پیشرفت ۷۰ درصد رسیده در صورت مساعد بودت هوا تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد، این پروژه نیز نیاز به کمک دولتی داشت و دولت باید ۵۰ درصد هزینه ها را پرداخت می‌کرد اما نپرداخت!

وی درپاسخ به سوال خبرنگاران اظهارکرد: ساخت و ساز غیرمجاز در محله امام هادی یک معضل رایج است از سال گذشته نظارت به شدت افزایش یافته است، برای ۱۶۰۰ فقره رای گرفتیم که ۱۰۰۰ رای جریمه و ۶۰۰ رای قلع بوده و تاکنون ۳۰۰ مورد اجرا شده است.

اکبریان سیاست کلی را تمایز میان بساز و بفروش‌ها و مردم عنوان کرد وافزود : با مردم مماشات می‌کنیم اما با دلالان به شدت برخورد می‌کنیم وهمچنین با تشدید نظارت بام فروشی کاهش یافته است. جهت جلوگیری از این پدیده به محض اسکلت سازی رای قلع را اجرا می‌کنیم.

  • نویسنده : Mohsen arefi
  • منبع خبر : خط شرق