سفر خادمان امام رضا علیه السلام به سرتاسر جهان در دهه آخر صفر
سفر خادمان امام رضا علیه السلام به سرتاسر جهان در دهه آخر صفر

مشهد خط شرق مالک رحمتی قائم مقام ستاد تولیت آستان قدس رضوی چهارشنبه 31شهریور ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:از نظر گسترده اجرای برنامه‌ها نیز، «حرم مطهر»، «شهر مشهد»، «استان‌های خراسان»، «سراسر کشور» و «سطح بین‌الملل» مد نظر قرار گرفته و در هر گستره، برنامه‌هایی اجرا خواهد شد.

خادمان حرم رضوی به شهرهای مختلف برای جبران عدم امکان تشرف شیفتگان حضرت رضا(ع) سفر خواهند کرد و در این سفرها به برگزاری وبینارهای متعدد در سطح بین‌المللی و داخلی خواهند پرداخت.

با شعار محوری امسال، همه مردم ایران می‌توانند خادم الرضا(ع) باشند و در ۱۰ روز آخر ماه صفر، حتی با یک تماس تلفنی با خانواده‌های داغدار، آرام‌بخش آنها بوده و در صورت امکان نایب‌الزیاره‌ شان باشند.

امسال دومین سالی است که خادمان حضرت رضا(ع) در حرم مطهر رضوی، بخاطر رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا و ضرورت حضور حداقلی زائران، توفیق میزبانی از خیل زائران آقا در ایام شهادت ایشان را ندارند.

اعتقاد داریم ۸۰ میلیون هم‌وطن، می‌توانند در دهه آخر صفر، یک خادم‌الرضا(ع) باشند و خادمان آستان قدس رضوی را در تحقق شعار محوری این دهه همراهی کنند.

با این وجود هنوز بخش قابل توجهی از جامعه نیاز به حمایت و دلگرمی دارند، از جمله بیش ۱۰۰ هزار خانواده که داغدار عزیزانشان هستند و آن‌ها را بخاطر کرونا از دست داده‌اند، در کنار حمایت‌های دولتی، به همدلی مردم هم نیاز دارند و ما در آستان قدس رضوی نیز این مسئولیت را روی دوش خود احساس می‌کنیم.

امسال با اشراف کامل به وضعیت کشور و نیازهای جامعه، این شعار محوری انتخاب شده است تا بتوانیم گره‌گشای بخشی از مشکلات مردم باشیم.

بیش از یک سال است که جهان درگیر بیماری منحوس کرونا است و این بیماری آسیب‌های جدی به مردم جهان زده است.

آستان قدس رضوی با توجه به تاکیدات تولیت معزز این آستان، طی ماه‌های گذشته رعایت بالای ۹۰ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی را داشته است و همه نهادهای مسئول از جمله وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مجموعه‌های نظارتی این عملکرد را تایید و اعلام کرده‌اند که آستان قدس رضوی در این عرصه پیش رو و پیشگام بوده است.

امید است در دهه آخر ماه صفر و با ابتکار آستان قدس رضوی، مردم ایران اسلامی با شعار «همه خادم الرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی» یکی از باشکوه‌ترین برنامه‌های معنوی، فرهنگی و اجتماعی را رقم بزنند.

  • نویسنده : Mohsen arefi
  • منبع خبر : خط شرق