سر در گمی مدارس با ناتوانی وزارت آموزش پرورش کلید خورده است
سر در گمی مدارس با ناتوانی وزارت آموزش پرورش کلید خورده است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در برنامه رادیویی "مردم و مسئولان" در شبکه استانی گفت: فعالیت آموزشی قریب یک میلیون و ٣۵٠ هزار دانش آموز با تلاش حدود ٩٠ هزار همکار فرهنگی در استان با توجه به مصوبه ستاد ملی مقبله با کرونا از ١۵ شهریورماه آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در برنامه رادیویی “مردم و مسئولان” در شبکه استانی گفت:

🔹 فعالیت آموزشی قریب یک میلیون و ٣۵٠ هزار دانش آموز با تلاش حدود ٩٠ هزار همکار فرهنگی در استان با توجه به مصوبه ستاد ملی مقبله با کرونا از ١۵ شهریورماه آغاز شد.

🔹 باتوجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر امکان برگزاری حضوری کلاس های درسی در مدارس کشور، تکلیف ما در دستگاه تعلیم و تربیت استان برگزاری حضوری کلاس های درس است لیکن به تشخیص خانواده برای حضور و یا عدم حضور دانش اموزان شان در کلاس های حضوری مدارس احترام می گذاریم و آنها مختار هستند آموزش حضوری و یا غیر حضوری را انتخاب کنند.

🔹 دانش آموزان می توانند یکی از روش های آموزش حضوری، غیرحضوری و یا نیمه حضوری در مدارس با تراکم بالای جمعیت دانش آموزی را انتخاب نمایند و این انتخاب دانش آموزان بایستی حتما به اطلاع مدارس برسد.

🔹 در خصوص برگزاری کلاس های درس در مدارس با تراکم بالای جمعیت دانش آموزی، شورای مدرسه به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می تواند با توجه به جمعیت دانش آموزی هر کلاس درس، دانش آموزان را به دو یا سه گروه تقسیم نماید تا دانش آموزان نیمی از ایام هفته را درمنزل به صورت آموزش مجازی و نیمی از هفته را در کلاس های درس و به صورت حضوری آموزش ببینند.

🔹 شبکه شاد تنها ترین و مطمئن ترین شبکه برای ارائه آموزش های مجازی است که برای سال تحصیلی جدید بسیاری از معایب آن مرتفع شده است.

🔹 مستندات بارگذاری شده فعالیت های دانش آموزان و معلمان در شبکه شاد تنها منبع ارزشیابی دانش آموزان و ارزیابی فعالیت معلمان در آموزش غیرحضوری می باشد.

🔹 در سامانه شاد اطلاعات کاربران تنها بر روی سرور آموزش و پرورش قرار می گیرد و می توان از آن به عنوان یک سامانه پاک برای استفاده دانش آموزان نام برد.

🔹 هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در مدرسه نداریم لیکن توصیه ما به دانش آموزان استفاده از آموزش های حضوری است.

🔹 دانش آموزان بایستی یکی از روش های آموزش حضوری، آموزش غیرحضوری از طریق شبکه شاد و شبکه آموزش سیما و یا نیمه حضوری در مدارس با تراکم بالای جمعیت دانش آموزی را انتخاب کنند، همچنین ما در مناطقی که دسترسی و امکان استفاده از هیچ یک از موارد فوق نباشد با ارائه درسنامه ها و خودآموز تمام تلاش خود را در استمرار فرآیند آموزش تمامی دانش آموزان بکار خواهیم بست، در این راستا نرم افزار طرح جامع یادگیری در آموزش و پرورش استان طراحی شده است که در آن وضعیت استفاده دانش آموزان از هریک از شیوه های آموزش مشخص خواهد شد.

حال مشکلات و سوالاتی که بسیاری از خانواده ها ازمدیر آموزش و پرورش دارند:

۱-تعدادی از مدارس برای ۱۵شهریوردانش آموزان بلا تکلیف بودن که مدرسه بروند یا نروند.
تعدادی دیگه ازمدارس گفتند نه ما حضوری نداریم فقط مجازی کلاسها برگزار می شود.
تعدادی هم از مدارس غیرانتفاعی که تعداد دانش آموزش کم دارند وقتی مشاهده کردن که دانش آموزان سر کلاس درس حضور پیدا کردند روز ۴شنبه اعلام کردند تا ۲۰ مهر مجازی کلاسها برگزارمی شود.
مدارس زیر ۶۰نفردانش آموز و کلاسهای ۸ نفر با رعایت پرتکال بهداشتی چرا باید تمام ساعت آموزش مجازی باشد.

۲-بی نظمی در ساعات کلاسهای مجازی مشکلی بدتر است زیرا :
۲-۱والدین کنترلی زمانی که دانش آموزدردر فضای مجازی باید حضور داشته باشند را ندارند.
۲-۲معلمین محترم هر ساعتی را که خود تمایل دارند شروع به آموزش می کنند.
۲-۳زمان کلاس ها را درفضای مجازی را کم می کنند .
۲-۴برای دلایل شخصی تعطیل می کنند یا زمان آموزش را تغیر می دهند.
۳- چرا مدارس عضو شبکه شاد می شوند ولی در تلگرام و واتساب کلاسها بر گزار می شود.
۴- اگر ساعات حضور دانش آموز مثل هر سال که حضوری بود در فضای مجازی بر گزار شود تعدا د بچه های کار کمتر خواهد شد راه کاری در نظر بگیرید که معلمین ساعت ۷در مدرسه مثل هر سال حضور داشته باشند و مجازی درس بدهند.
و مهمتر از همه اینکه بازرسی آموزش و پرورش پاسخگوتلفنی شکایات نیست و تاکید دارد خانواده باید حضوری برای شکایت برود که این خود جای سوال دارد چرا؟
آیا با این برخورد می خواهند خانواده ها اعتراض نکنند صدا و سیما آموزش و پرورش برنامه ریزی دقیق را انجام داده اندو مصوبات واضح وروشن است باید بازرسی نظارت بیشتری داشته باشند و مدارس متخلف را رسیدگی کنند.

  • نویسنده : لیدا ترک
  • منبع خبر : پایگاه خبری خط شرق