سرقت کابل های تاسیسات چاه ها باعث قطعی آب شاندیز شده است
سرقت کابل های تاسیسات چاه ها باعث قطعی آب شاندیز شده است

علوی مقدم رییس آب فاضلاب استان دلیل قطعی آب شاندیز را شفاف کرد

پروژه های آبرسانی شاندیز ۳ ماه زودتر بهره برداری می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به تبعات ناشی از سرقت کابل تاسیسات آب شهر گردشگری شاندیز به گزارشگر برنامه “گزارش ۵” سیمای استان گفت:این سرقت باعث قطع برق و در نتیجه خروج چاه های تامین آب شاندیز از مدار تولید و قطع جریان آب در شبکه شهر شد.
“سید ابراهیم علوی” با بیان اینکه چاه های شهر شاندیز با تهیه کابل و تلاش همکاران بهره برداری پس از ۵ ساعت برقدار و به مدار تولید برگشتند اظهار داشت:با توجه به جمعیت ساکن و ورود روزانه تعداد زیادی مسافر به این شهر و مصرف بالا آب ، چاه های موجود تا اوایل هفته آینده از شرایط پایدار برخوردار می شوند .
به گفته وی با اعمال مدیریت حداقل فشار شبانه ، سعی بر این است تا ضمن جلوگیری از بروز اتفاق و هدر رفت آب ، مخازن شهر ذخیره سازی و شبکه آبدار شود.
وی در ادامه با اظهار نگرانی از افزایش میزان مصرف آب در شهرهای طرقبه شاندیزبه دلیل ساخت و سازهای غیر مجاز و ویلا سازی متذکر شد: در حالیکه متوسط تولید آب به ازاء هر نفر در استان ۱۸۸ لیتر در شبانه روز است این رقم در شهر طرقبه ۵۴۰لیتر و شهر شاندیز ۳۵۰می باشد که حکایت از بالا بودن مصرف آب در این دو شهر و ادامه پدیده شوم ویلا سازی غیرمجاز و انشعابات غیرمجاز دارد.
وی در همین رابطه خواستار اقدام و تلاش جدی مسئولان شهرستان و استان برای جلوگیری از ساخت قارچ گونه ویلا و باغ ویلا در شهرستان طرقبه شاندیز شد.
مدیرعامل آبفا خراسان رضوی در ادامه از شروع سه پروژه تامین آب برای شهر شاندیز در خردادماه امسال خبر داد و تاکید کرد: این پروژه ها که شامل حفرو تجهیز یک حلقه چاه و اجرای خط انتقال ، ارتقاء ایستگاه پمپاژ و افزایش ظرفیت ذخیره سازی آب می باشد ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مقرر بود ظرف ۹ ماه اجرا شوند ولی به دلیل برخی ضرورت ها ظرف حداکثر شش ماه به بهره برداری خواهند رسید.

  • نویسنده : سیدجلال مظلوم
  • منبع خبر : آب استان