دولت سیزدهم این وزارتخانه را به صدر توجهات می‌رساند
دولت سیزدهم این وزارتخانه را به صدر توجهات می‌رساند

مشهد-خط شرق- وزیر آموزش و پرورش گفت : اولویت دولت سیزدهم ارتقای آموزش و پرورش به صدر توجهات است چرا که موفقیت و آینده روشن کشور مدیون و مرهون همین وزارتخانه است.

به گزارش خط شرق، رضا مراد صحرایی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود :متاسفانه در گذشته آن طور که باید و شاید به این وزارتخانه توجه نشده است.

وی اظهار کرد : افتخار دولت سیزدهم ساخت پنج هزار و ۸۰۶ مدرسه طی ۲ سال گذشته است که معادل ساخت بیش از یک و نیم میلیون متر مربع فضای آموزشی است و خیرین نیز در امر مدرسه سازی طی یک سال گذشته کارهای بزرگی انجام داده اند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ریشه کنی بی سوادی در کشور از اهداف مهم پیش روی دولت است و شیوع ویروس کرونا موجب کاهش سطح سواد شد اما این روند را تغییر می دهیم.

صحرایی با اشاره به تحول اساسی در کتابهای درسی و تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش افزود: تربیت معلم در هر کشوری از مهمترین وظایف حاکمیت است و حق مردم به گردن دولت قراردادن بهترین معلمان در اختیار فرزندان آنان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز در شرایطی هستیم که دنیای معاصر درگیر جنگ شناختی بی سابقه ای است جنگی که استکبار با تمام وجود پای آن آمده است و همه امکانات خود را به خدمت گرفته تا در آن پیروز شود.
صحرایی افزود: امروز کشور ایران به برکت هدایتهای رهبر انقلاب و خون پاک شهدا و ایثار ایثارگران نفوذ ناپذیر شده است و ایران یک ابر قدرت مدافع مظلومان جهان است.

وی روح حاکم بر آموزش و پرورش کشور را تعالیم اسلامی دانست و افزود : تمرکز دشمن بر روی آموزش و پرورش است و از افتخارات بزرگ دولت سیزدهم این است که بر خلاف تهدید و هراس موجود در زمان کرونا مدارس را بازگشایی کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پس از آن در جنگ شناختی سال گذشته باز هم مدارس برای انحراف انقلاب انتخاب شدند و راه اندازی مسمومیت ها در مدارس و طراحی انقلابی با عنوان «انقلاب نوجوانان » توطئه بعدی دشمنان بود اما به فضل خدا بر آن اغشاشات نیز پیروز شدیم.

صحرایی افزود: آموزش و پرورش ایران امروز بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انسانهایی تربیت می‌کند که دارای توانمندی در ساحت های گوناگون انسانی باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در کنار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند داخلی، در گذشته سند خارجی دیگری در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفت که موجب شد به اهداف آموزش و پرورش در کشور نرسیم.

صحرایی تاکید کرد : امروز اولویت دولت سیزدهم حرکت در سایه سند تحول بنیادین و تربیت دانش آموزان با نشاط و مومن است و طی ۲ سال گذشته از فعالیت دولت، ۲ هزار فضای ورزشی درون مدرسه ای در کشور ساخته شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: معتقدیم هیچ دانش آموزی نیاید بدون مهارت باشد و هر دانش آموز در پایان هر سه سال تحصیلی باید از یک مهارت برخوردار شود.

  • نویسنده : فهیمه متولی
  • منبع خبر : خط شرق