ده درصد به حقوق کارگران شرکت فرش آستان قدس رضوی اضافه شد
ده درصد به حقوق کارگران شرکت فرش آستان قدس رضوی اضافه شد

خط شرق: پس از اعتراض کارگران به دستور تولیت آستان قدس رضوی بیشتر ازده درصد به حقوق ومزایا کارگران این شرکت اضافه شد.

خط شرق: روزپنجشنبه سوم مهرماه نود و نه کارگران شرکت فرش آستان قدس رضوی کاشمر در اعتراض به پایین بودن حقوق و مزایا دست از کارکشیدن و در اعتراض به پایین بودن حقوق و مزایای دریافتی با تجمع مقابل دفتر مدیریت شرکت فرش آستان قدس رضوی در کاشمر خواستار رسیدگی به وضعیت میشعت شان شدند.

با اطلاع تولیت آستان قدس رضوی از این موضوع دستور رسیدگی به وضعیت معیشت کارگران صادر شد.

تا پیش از این به ازای بافت هر مقاط بافت فرش ۷۲هزار تومان محاسبه و به بافنده پرداخت می شد اما پس اعتراض کارگران این شرکت نسبت به رسیدگی به وضعیت معیشت شان و دستور تولیت آستان قدس رضوی به طور میانگین بیشتر از ده درصد به حقوق کارگران این شرکت اافزوده شد.

بر این اساس بافت هر مقاط فرش به ۸۰ هزار تومان افزایش یافت،مقاط واحد محاسبه ای بافت فرش است، چنانچه دارای مهارت فرش بافی باشید بافت هر مقاط بافت فرش به هفت الی هشت ساعت زمان نیاز دارد.

هر ۱۲ هزار گره ای که از فرش بافته می شود یک مقاط نام دارد

اباذر میری مدیر اداره کار کاشمر در خصوص بیمه کارگران شرکت گفت: قرار داد کارگران شامل بیمه نمی‌شود،لذا کاری از دست اداره کار ساخته نیست،کارگران باید در هنگام اعنقاد قرارداد دقت بیشتری می کردند،میری توضیح بیشتری در این خصوص ارائه نداد.

پس از برسی کارشناسان اداره کار شهرستان کاشمر و طبق اعلام میری مدیر اداره کار کاشمر که گقته بود، قرار داد کارگران شرکت فرش آستان قدس شامل بیمه نمیشود، با تصمیم مدیران و نمایندگان کارگران شرکت قرار شده است کارگران فاقد بیمه تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار بگیرند.

حقوق و مزایا بیشتر کارگران شرکت فرش آستان قدس رضوی به ازای بافت هر مقاط ۷۲هزار وپانصد تومان محاسبه و پرداخت می شود.
پس از اعتراض کارگران و دستور تولیت آستان قدس رضوی و با تصمیم هییت مدیره شرکت فرش آستان قدس کاشمر ده درصد به حقوق ومزایا کارگران این شرکت افزوده شد.

شرکت فرش آستان قدس رضوی کاشمر در سال ۱۳۷۳ و با هدف اشتغال زایی زنان و مردان روستایی تاسیس شده است.

باغشنی هم اکنون رییس هییت مدیره شرکت فرش آستان قدس رضوی کاشمر است.

در حال حاضر بیش از ۳۵۰ نفر در این شرکت درحال اشتغال هستند که بیشتر از ۷۰ درصد آنها زن هستند

به نظر می رسد اهداف این شرکت دچار انحراف شده است و این نیازمند برسی بیشتر مسوولان آستان قدس رضوی است

از ابتدا تاسیس این شرکت و تا اواخر سال جاری غلامرضا باغشنی یکی از تجار معروف حوزه صادرات فرش دستباف در استان خراسان رضوی مدیریت این شرکت را بر عهده داشت.

باغشنی هم اکنون رییس هییت مدیره شرکت فرش آستان قدس رضوی کاشمر است

  • نویسنده : محسن عارفی
  • منبع خبر : خط شرق