دفاع مقدس تبلور حماسه دینی، ملی و ایرانی ما است
دفاع مقدس تبلور حماسه دینی، ملی و ایرانی ما است

مشهد_خط شرق_ مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضرورت دارد حماسه دفاع مقدس که تبلور حماسه دینی، ملی و ایمانی ما است، گرامی بداریم.

حسینعلی یوسفعلی زاده مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته مقدس با اصحاب رسانه که در محل مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه «دفاع در متن جامعه است و یک مسئله بین نسلی است»، بیان کرد:
دشمنان خواستند انقلاب اسلامی را براندازی کنند، خواستند انگیزه‌های مقاومت را بشکنند، نگذارند فریاد استقلال و آزادی و نظام مبتنی بر اسلام فراگیر شود اما نتوانستند، همه این ها را مدیون و مرهون هدایت پیامبر‌گونه امام عزیز، رهبری مقام معظم رهبری و جان‌فشانی حماسه آفرینان دفاع مقدس هستیم.

 

وی گفت: ستاد گرامیداشت چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس نزدیک دو ماه پیش در استان تشکیل شده است، ابراز کرد: این ستاد در اکثر دستگاه‌ها، سازمان‌ها و یگان‌های استان گسترش یافته، همچنین در تمام شهرستان‌ها استان ستاد مشابه، شکل گرفته و تاکنون ۱۵۰ ستاد فرعی تشکیل گردیده است و ضرورت دارد حماسه دفاع مقدس که تبلور حماسه دینی، ملی و ایمانی ما است، گرامی بداریم. یک وظیفه، تکلیف و رسالت در برابر این عظمت داریم که حماسه را قدر بدانیم، شکرگذار باشیم و داشته‌هایمان را به دوست و دشمن نشان دهیم، که ما در میان میدان هستیم.

 

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: تاکنون ۳ هزار برنامه در سامانه ملی مناسبت‌های دفاع مقدس بارگذاری و هزار و ۹۸۷ گزارش تائید شده است، که به نوع خود دارای گستردگی و تنوع و تخصص خواهد بود.
وی اضافه کرد: رنامه ویژه امسال در ۲۹ شهریور، دیدار و تجلیل از میثاق پیشکسوتان دفاع مقدس و فعالان عرصه مقاومت با مقام معظم رهبری را داریم. برنامه ای دیگر کههر ساله انجام می‌گیرد، رژه نیروهای مسلح در مراکز استان سراسر کشور است. در مشهد رژه نیروهای مسلح را روز ۳۱ شهریور در بلوار نماز خواهیم داشت. نمایش آئینی نوری در نیم روز، با محوریت شهید شوشتری به مدت ۳۰ شب، عطر افشانی و تجدید عهد با شهدا در هزار و ۴۰۰ نقطه سطح استان، حضور بسیجیان و رزمندگان در ۶۰ نماز جمعه و سخنرانی حماسه گران دفاع مقدس، رونمایی از ۲۸ کتاب تالیف شده اعمم از مکتوب و صوتی، نمایشگاه‌های فرهنگی، تبلیغی و هنری در دستگاه‌ها و مجموعه‌های سطح استان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.

 

وی افزود: برگزاری یادواره شهدا در روستاها، بخش‌ها و شهرها، کنگره ملی شهرستان نیشابور بزرگ و با همکاری سینما هویزه، اکران هفت فیلم دفاع مقدس که سازندگان آن خراسانی هستند را خواهیم داشت. همچنین ۱۵ یادمان شهید گمنام در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید، که با همکاری شهرداری مشهد ۵ یادمان شهید گمنام تدفین شده در بوستان‌ها و پارک‌‌ها کلنگ زنی می‌شود.

 

  • نویسنده : زینت شرفی
  • منبع خبر : خط شرق