در پیشرفت علمی به امام رضا متوسل شوید/ گره بسیاری از مشکلات دانشمندان با عنایت امام رضا باز شده است
در پیشرفت علمی به امام رضا متوسل شوید/ گره بسیاری از مشکلات دانشمندان با عنایت امام رضا باز شده است

مشهد_خط شرق_ نماینده نهاد معظم رهبری در دانشگاه ها خطاب به نخبگان گفت: برای پیشرفت علمی به امام رضا (ع)متوسل شوید‌. شهید تهرانی مقدم که به عنوان یک جوان نخبه تصمیم گرفت برای کشور امنیت ایجاد کند، رسمش این بود که هر جا کارش به مشکل می خورد، با توسل به امام رضا(ع) مشکل را رفع می کرد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی در همایش ملی نخبگان که شامگاه چهارشنبه در رواق حضرت زهرا (س) برگزار شد، بیان کرد: در دین مبین اسلام آمده است که نماز معراج مومن و او را در مسیر کمال سوق خواهد داد»؛ لذا هر نماز انسان مومن باید موجب حرکت به سیر بالاتری شود در غیر این صورت بهره کافی را به دست نخواهد آورد.

نماینده نهاد معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: در ایام عمر ما نسیم هایی به روح و جان ما می وزد که فرصتی برای تطهیر شدن است و یکی از آنها زیارت امام رضا(ع) است.

وی با بیان اینکه رضایت و خشنودی در قلب هر فردی، نشات گرفته از وجود امام رضا (ع) است، تصریح کرد: هر رضایتی در قلب بندگان، منبع آن امام رضا(ع) هستند.

حجت الاسلام رستمی گفت: بسیاری از دانشمندان و نخبگان هر موقع در کار و پروژه های خود به مشکل و بن بستی می رسیدند  به حرم امام رضا (ع) مشرف و به ایشان متوسل می شدند.
وی خطاب به نخبگان ابراز کرد: در مشکلات به این امام همام متوسل شوید. شهید تهرانی مقدم که به عنوان یک جوان نخبه تصمیم گرفت برای کشور امنیت ایجاد کند، رسمش این بود که هر جا کارش به مشکل می خورد، با توسل به امام رضا(ع) مشکل را رفع می کرد.

حجت الاسلام رستمی افزود: نخبگان زیادی با گذر از مادیات و حرکت در مسیر معنویات، در سیر ابدی حرکت کردند. آنها اگر چه پیشنهادات زیادی داشتند اما ترجیح دادند به کشور خود خدمت کنند.

نماینده نهاد معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه پیشرفت های کشور در زمینه های مختلف موشکی و هسته ای توسط دانشمندان ایرانی صورت گرفته است، بیان کرد: یکی از افسران آمریکایی می گوید: هر اقدامی که توسط ما صورت می گرفت، قاسم سلیمانی از ما جلوتر بودند و این نشان دهنده اعتراف دشمنان به این فرمانده قوی است.

وی اظهار کرد: امام رضا(ع) قطعا صدای ما را می شوند و پاسخ ما را می دهد.از آیت الله بهجت پرسیدند: هنگام ورود به حرم حضرت از کجا بفهمیم که امام رضا (ع) اجازه ورود می دهند؟ پاسخ دادند: اگر چشمان شما هنگام سلام اشکبار شد یعنی اذن ورود دادند.

حجت الاسلام رستمی گفت:امام رضا (ع) همچون نبی مکرم اسلام(ص) اگر به کسی قولی بدهند بر عهد خود وفا می کنند و فرمودند کسی که به زیارت ما بیاید شفاعت او را می کنیم.

وی با بیان اینکه باید به گونه ای عمل کنیم که با نگاه به گذشته افتخار کنیم، افزود: شما نخبگان مراقب باشید و بدانید استعدادهای خود را در کدام جبهه خرج می کنید، به گونه ای نباشد که اگر چه زحمت زیادی می کشید، ولی برای جبهه باطل باشد.

نماینده نهاد معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: حضرت آقا در جمع نخبگان فرمود: شماها در فضایی هستید که می توانید اتفاقی رقم بزنید که در زمان پیامبر  تاکنون رقم نخورده است.

گفتنی است؛ به همت بنیاد ملی نخبگان ۷۰۰ نخبه از دانشگاههای شهید بهشتی، امیرکبیر، دانشگاه تهران و صنعتی شریف تهران در طرح سرای امید سه روز میهمان امام رضا (ع) هستند.

  • نویسنده : فهیمه متولی
  • منبع خبر : خط شرق