«امیر خالقی» مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی در نشست خبری در”نمایشگاه بزرگ ایران نوشت” اظهار کرد: سیاست راهبردی ما در نمایشگاه حمایت از کالاهای ایرانی است و در این مرکز تمام تلاش خود را بر این قرار دادیم که در بحث کارآفرینی و رشد تولید اثرگذار باشیم.
وی گفت: ۵هزار متر مربع در اختیار نمایشگاه ایران نوشت است که شامل فصای فروش و انبار میشود. برای در اختیار قرار دادن این فضا و امکانات و زیرساختهای موجود، هزینهای دریافت نکردیم.
علی مسافری رییس اداره هنری و تبلیغات شهری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد نیز در ای این گفت و گو گفت: تبلیغات شهری، فضای تبلیغاتی حمل و نقل عمومی و دیگر ظرفیتهای اطلاع رسانی شهری را برای تبلیغ این نمایشگاه بزرگ به کار خواهیم گرفت تا مورد استفاده عموم جامعه قرار بگیرد.
حسین ارجمندپور دبیر نمایشگاه ایران نوشت در نشست خبری برگزاری “نمایشگاه بزرگ ایران نوشت” در مشهد بیان کرد: جریان ایران نوشت از سال ۹۱ با دو تولید کننده و با این دغدغه شروع شد که ما حدود ۸۰ درصد تولیدات و مواد مصرفی دانشآموزان ما را اجناس خارجی با رویکردهای غیرفرهنگی و شخصیتهای غربی تشکیل میداد.
وی با اشاره به اینکه، مجمع ایران نوشت توانسته تا امروز بالغ بر ۲۰۰ تولیدکننده را جمع و نمایشگاههایی را برگزار کند.
وی افزود: محصولات ما هم از حیت اقتصادی و هم از حیث فرهنگی ایرانی است و در تولید آن از شخصیتهای ملی مذهبی، اماکن تاریخی و هر آنچه به رشد و پرورش دانشآموزان کمک میکند استفاده کردیم.
وی گفت: مرکز اصلی برگزاری نمایشگاه در تهران است که امسال برای نهمین بار برگزار میشود. مجمع تصمیم گرفت امسال به صورت همزمان در شهرهای بزرگ و کلانشهرها نمایشگاه را برگزار کند تا جریان تولید و توزیع نوشت افزارهای ایرانی تثبیت و به یک جریان ملی تبدیل شود.
دبیر نمایشگاه ایران نوشت و نماینده ایران نوشت ابراز کرد: ۹ تولید کننده از استان خراسان رضوی در این نمایشگاه حضور دارند. نمایشگاه به صورت همزمان در تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، یزد و قم برگزار میشود.
ارجمندپور اضافه کرد: یکی از ویژگیهای نمایشگاه امسال فروش به صورت هایپرمارکتی است. یعنی هر تولید کننده غرفهای جداگانه ندارد بلکه یک فروشگاه متمرکز و یک پارچه شامل تولیدات ایرانی اسلامی داریم.
وی گفت: بیش از ۱۲۰ تولید کننده در رستههای مختلف از کیف و جامدادی گرفته تا دفتر و سایر نوشت افزارها و هرانچه که دانشآموزان مقاطع مختلف لازم دارند را عرضه میکنند.
وی با اشاره به اینکه، محصولات نمایشگاه بسیار قابل رقابت با بازاراست و حداقل با ۱۰درصد تخفیف روی قیمت تولیدکننده به فروش میرسد. مخاطب با حضور در نمایشگاه، اعتماد به نفس انقلاب در حوزه تولید و توزیع نوشت افزار را مشاهده میکند. مشارکت کنندگان مهم و اساسی این نمایشگاه آستان قدس رضوی ، مرکز ارتباطات آستان قدس رضوی ، شهرداری، آموزش و پرورش و معاونت فرهنگی سپاه امام رضا هستند.
۸۰ درصد نوشت افزار بازار ایرانی است
ارجمندپور ادامه داد: بعد از ۱۱ سال میتوان گفت مجمع ایران نوشت ۸۰ درصد تولید و مواد مصرفی دانش آموزان ابرانی را تامین میکند و تنها ۲۰ درصد محصولات بازار خارجی است.
وی همچنین در خصوص کیفیت محصولات عرضه شده در فروشگاه، با بیان اینکه تولیدکنندگان بسیاری بودند که به دلیل پایین بودن کیفیت و استاندارد محصولات آنها را رد کردیم، خاطر نشان کرد: یکی از شاخصههای مهم مجموعه ایران نوشت به جز طراحی ایرانی اسلامی و شخصیت محور بودن آن، کیفیت بالای محصولات است.
وی اضافه کرد: مراجعه کنندگان میتوانند در فضای نمایشگاه اقلامی را خریداری کرده و با رفتن به غرقه این پویش، به دانشآموزان نیازمند اهدا کنند.
ارجمندپور تاکید کرد: در طراحی محصولات نوشتافزار رده سنی، جنسیت و زیستبومها مورد توجه قرار گرفته است.
معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز گفت: ما تلاش میکنیم فرهنگ استفاده از نوشتافزار ایرانی را جا بیندازیم. نسبت به سالهای گذشته، اقبال بچهها بیشتر شده است و برنامههایی هم تدارک دیدیم تا همزمان با نمایشگاه پویشی با همین عنوان در شبکه شاد شروع کنیم و از دانشآموزان برای استفاده از نوشت افزار ایرانی اسلامی دعوت کنیم.
علی مهدویخواه افزود: موضوع دیگر استفاده از ظرفیت خبرگزاری پانا و تشکلها دانشآموزی است که تلاش شده تا خود دانشآموزان از دوستان خود برای حضور در نمایشگاه و استفاده از محصولات ایرانی دعوت کنند.
وی گفت: موضوع بعدی تدارک اردوهایی با همراهی شهرداری و آستان قدس رضوی است که دانشآموزان در قالب کاروانهایی به نمایشگاه عازم شوند و هم از زیارت بهره مند شوند و هم امکان تهیه و بازدید داشته باشند.
- نویسنده : فهیمه متولی
- منبع خبر : خط شرق