۷۰۰هزارنفردرخراسان رضوی تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند
۷۰۰هزارنفردرخراسان رضوی تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند

رمزی: ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان فاقد پوشش بیمه هستند که طبق وعده مدیرعامل سازمان کل بیمه سلامت ایران تا سال ۱۴۰۰ تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

خط شرق: علیرضا رمزی سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان خرسان رضوی دوشنبه پنجم آبان ماه هم زمان با هفته بیمه سلامت در نشست خبری با خبرنگاران گفت: ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان فاقد پوشش بیمه هستند که طبق وعده مدیرعامل سازمان کل بیمه سلامت ایران تا سال  ۱۴۰۰ تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت اما شرط نخست پیگیری این افراد است.

از سال ۹۴ تاکنون ۱۸ هزار ۲۵۵  نفراز اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

تاکنون یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر متقاضی بیمه سلامت  در خراسان رضوی برای آزمون وسع ثبت نام کرده و تحت ارزیابی قرار گرفتند که برای ۳۵ درصد آنها دفترچه صادر شده است.

نتیجه آزمون وسع طی یک ماه اعلام می شود و بیماران کرونایی در مدت ۲۴ ساعت تعیین تکلیف می شوند.

حمایت دارویی و درمانی از بیماران کرونایی در حال انجام است، اما حمایت کامل‌تر در خصوص تهدات بیمه‌ای نیاز تخصیص اعتبار ویژه از سوی مسئولان است؛ در ۸ ماهه کرونایی حمایت‌های دارویی و درمانی زیادی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تا حد توان صورت پذیرفته و برای حمایت‌های بیشتر نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه هستیم.

خراسان رضوی با یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفربیمه شده دومین آمار کشوری را به لحاظ تعداد در اختیار دارد.

تعداد موسسات پزشکی طرف قرارداد با بیمه سلامت خراسان رضوی در حال حاضر سه هزار و ۹۰۲ واحد شامل مطب و موسسه درمانی، داروخانه، آزمایشگاه، بیمارستان ، فیزیوتراپی و امثال آن است.

تمامی مطالبات سال ۹۷ موسسات طرف قرارداد تسویه شده، بخشی از مطالبات آنان در سال ۹۸ مربوط به ماههای بهمن، دی و اسفند به مبلغ دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال باقی مانده و پرداخت مطالبات سال ۹۹ نیز به روز شده است.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال برای مطالبات موسسات پزشکی طرف قرارداد در بخش خصوصی و دولتی پرداخت شده است.در حوزه تامین منابع مالی اعتبار ۱۰۶۲ میلیارد تومانی به استان اختصاث یافت که کل معوقات سال -۹۷-۹۸، سازمان تا پایان بهمن ماه ۹۸ و معوقات سال جاری تا پایان تیر ماه پرداخت شد.

همچنین پروژه استحاق‌سنجی الکترونیک یکی دیگر از اقدامات سازمان بود که با اجرای آن افرادی که تحت پوشش سایربیمه ها می باشند نمی توانند دفترچه بیمه سلامت دریافت کنند.

حذف دفترچه کاغذی و تبدیل آن به دفترچه الکترونیکی و مشاهده مدارک و سوابق از طریق شماره ملی اقدام دیگر دولت تدبیر و امید بوده که هنوز به سرانجام نرسیده و باید ابتدا زیرساخت‌های آن فراهم شد و در کنار آن مشارکت پزشکان، مراکز درمانی، مراکز تصویربرداری، داروخانه‌ها و غیره را هم باید داشته باشیم.

۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان فاقد پوشش بیمه هستند که طبق وعده مدیرعامل سازمان کل بیمه سلامت ایران تا سال  ۱۴۰۰ تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

هم اکنون ۴۹ درصد جمعیت خراسان رضوی  تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.سوم تا نهم آبان ماه هفته اطلاع رسانی بیمه سلامت نامگذاری شده است.

  • نویسنده : محسن عارفی
  • منبع خبر : خط شرق