هشداردادگستری به خریداران چهچه!
هشداردادگستری به خریداران چهچه!

مشهد _خط شرق_ دادگستری خراسان رضوی دراطلاعیه به خریداران زمین های منطقه گردشگری روستای چهچه مشهد هشدار داد حتما قبل از خرید و ساخت و ساز دراین اراضی از جهاد کشاورزی و شهرداری مناطق استعلام بگیرند، 15 هکتار را از زمین خواران گ...

در این اطلاعیه آمده است خریداران قبل از اقدام برای خرید و یا ساخت و ساز در این منطقه حتما از جهادکشاورزی و شهرداری منطقه استعلام بگیرند.

دادگستری خراسان رضوی در ادامه اطلاعیه آورده است با پیگیرهای انجام شده در راستای پیشگیری از گسترش ساخت وسازهای بی رویه ، جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی چهارشنبه ۸ دیماه ۱۵ هکتار تعداد ۸۸ دستگاه باغ ویلا و اراضی محصور شده غیر مجاز به وضع سابق بازگشته است.

این اقدام با حمایت دادستان مرکز استان و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی و دستور معاون دادستان و سرپرست ناحیه ۷ دادسرای عمومی وانقلاب مرکز استان ضورت گرفته است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است دادسرا و مدیریت جهاد کشاورزی مشهد، شهرداری منطقه ۱۲ این شهر، اداره‌کل نظارت بر ساخت و سازها و همچنین کمیسیونهای ماده ۱۰۰ محوریت عملیات اعاده‌سازی این زمینها را به وضعیت سابق بر عهده داشتند.

دادگستری خراسان روی مستند قانونی این اقدام را اعمال تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمینها، بند ۱۴ ماده ۵۵ و آرای قلع صادره از کمیسیونهای ماده ۱۰۰ قانون شهرداری مشهد عنوان کرده است.

منطقه ۱۲ شهرداری مشهد سال ۱۳۸۳ در راستای توسعه این کلانشهر به سوی غرب با محدوده‌ای به وسعت دو هزار و ۱۵۴ هکتار و حریم پنج هزار هکتار تاسیس شد.

اردیبهشت ۱۳۹۲ نیز محدوده منفصل توس واقع در شمال غربی مشهد به مساحت سه هزار و ۴۴۸ هکتار به همین منطقه شهرداری این شهر ملحق گردید.

منطقه ۱۲ شهرداری مشهد از نظر وسعت رتبه نخست را در بین دیگر مناطق این شهرداری دارد بطوری که ۱۷ درصد از کل مساحت کلانشهر مشهد را به خود اختصاص داده است.

روستای چهچه در ۵۵ کیلومتر شهر مشهد و درمسیر بزرگراه پیامبراعظم-بزرگراه مشهد-قوچان واقع شده است.

  • نویسنده : mohsenarefi
  • منبع خبر : روابط عمومی دادگستری