خدمت کردن تنها لباس خادمی پوشیدن نیست
خدمت کردن تنها لباس خادمی پوشیدن نیست

حجت الاسلام مروی خدمت کردن تنها لباس خادمی پوشیدن و حضور در یکسری مراسم خاص نیست، کاری که موجب خشنودی و رضایت حضرت رضا(ع) شود، مظهر خدمت به این حضرت است

#محسن-عارفی:#خط-شرق

حجت‎الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با جمعی از خادمان خیر و نیکوکار امام رضا(ع) که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: خدمت کردن تنها لباس خادمی پوشیدن و حضور در یکسری مراسم خاص نیست

هر کاری که موجب خشنودی و رضایت حضرت رضا(ع) شود، مظهر خدمت به این حضرت است. ما باید با بهره‌مندی از این ظرفیت‌های بی نظیر در دستگاه حضرت رضا(ع)، إن شاء الله در شهر مشهد، گرسنگی، بی خانمانی و بیکاری را ریشه کن کنیم.

ما باید کارهای اساسی تری انجام دهیم که ایجاد اشتغال، یکی از مصادیق عمل احسن است؛ ما جوانان بیکار را باید همچون فرزندان خود بدانیم و تلاش کنیم شرایط تشکیل خانواده و زندگی را برای آنان فراهم آوریم.

اگر جمعیت قابل توجه خادمان آستان قدس اراده کنند، می‌توانند با همفکری و مشورت، یکسری از مشکلات اساسی شهر امام رضا(ع) را مرتفع کنند و آستان قدس هم حامی و پشتیبان شماست.

ما باید از مشهد، شهر الگو بسازیم؛ تراز کار برای حضرت رضا(ع) این است. در شهر منتسب به حضرت رضا(ع) نباید خبری از گرسنگی، بی خانمانی، بیکاری، طلاق و زندانی باشد.

ما باید با ترتیب دادن سازوکاری مدون از نعمت بزرگ خدام حرم مطهر رضوی در همه ابعاد اعم از علم و دانش، تجربه، امکانات مادی و … آن ها به نام مبارک حضرت رضا(ع) استفاده کنیم و شهر امام رضا(ع) را به شهر الگو مبدل سازیم.

ما با رسیدگی به خلق خدا و رفع غم و گرفتاری یک انسان به نوبه خود، جلوه ای از محبت خدا هستیم. شمار زیادی از نیازمندان امروز، آبرومند و بی نام و نشان هستند و بعد از شیوع بیماری و بروز مشکلات اقتصادی، گرفتار شده اند. شناسایی و کمک کردن به این اقشار بسیار اهمیت و ارزش دارد و مصداق بارز عمل احسن است. زیرا نام و نشانی در موسسات خیریه ندارند

پرچم و نام مبارک حضرت رضا(ع) ظرفیت معنوی بسیار عظیم و نعمت بسیار بزرگی است. خانواده بزرگ خادمان رضوی متشکل از دانشمندان، مبتکران، کارآفرینان و … بوده و از ظرفیت بسیار عظیمی برخوردار است که باید به نحو احسن از این ظرفیت ها بهره برداری کنیم.

خدمت کردن تنها لباس خادمی پوشیدن و حضور در یکسری مراسم خاص نیست

 

 

  • نویسنده : محسن عارفی
  • منبع خبر : آستان نیوز