خبرنگاران غمخواری ندارند
خبرنگاران غمخواری ندارند

محمدیان: خبرنگاران غم خواری ندارند،از بس از غم و رنج دیگران گفته اند از خود فراموش کرده اند،شاید خیلی ها خبرندارند و یا نخواهند به روی خود بیاورند که "غمخواران جامعه" خود از غم بارترین شرایط، رنج می برند

مشهد-خط شرق محسن عارفی

عباس محمدیان رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در نشست خبری پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر گفت:با شناختی که از اهالی رسانه دارم میگویم خبرنگاران از گرفتار ترین اقشارجامعه هستند.

از غم همه می گویند و می نویسند غمخوار همه می شوند، اما خود غمخواری ندارند

 از بس از غم و رنج دیگران گفته اند از خود فراموش کرده اند،جامعه هم گمان ندارد که این صداهای بلند هم جزئی از پیکره اجتماع اند

شاید خیلی ها نداند و یا نخواهند به روی خود بیاورند که “غمخواران جامعه” خود از غم بارترین شرایط، رنج می برند.

این که صدایشان بلند نیست و دیوارشان از صدای نداشته شان هم کوتاه تر است، نشانه نجابت شان است.

 اما آیا پاسخ نجابت را باید با سکوت و بی تفاوتی داد؟ آیا دست های دست گیر را نباید به همراهی گرفت؟ نمی دانم مسئولان چقدر از روزگارشان خبردارند یا اصلا خبری دارند یا که خیراما به عینه می بینم روزگارشان را و درک می کنم.

در این وانفسای کرونا، نفس خبرنگاران به شمار افتاده است حتی بیشتر از سایر اقشار، این تعارف نیست بلکه دقیقا قابل اندازه گیری و معدل گذاری است، کدام گروه هدف را می توانید بیابید که با حول و حوش ۵۰۰ هزارتومان باید “ماه” بگذرانند، من اما خیلی از خبرنگاران حق التالیفی که نه بیمه دارند و نه مسکن و نه امنیت شغلی را می توانم فهرست کنم که چنین تجربه های سختی دارند.

مسئولین اضافه بار کم کاری خودتان را بر دوش اصحاب رسانه نگذارید .

 پنجمین دوره جشنواره رسانه ی ابوذر مانند سالهای گذشته با اهداف کمک به توسعه فضای رسانه‌ای استان، تقویت جایگاه رسانه ها و مطبوعات، ایجاد فضای رقابت سازنده، تلاش و تقویت در راستای تولیدات فاخر رسانه‌ای، ترویج گفتمان انقلاب اسلامی با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، بسترسازی برای تولید محتوای‌ رسانه‌ای سازنده در راستای اهداف نظام و انقلاب  و شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای تازه در بین اصحاب رسانه استان برگزار می‌شود.

 آثار ارسالی باید با محورهای مد نظر جشنواره منطبق باشند و الزاما نباید در رسانه‌ها منتشر شده باشند و ارسال آثار منتشر شده در رسانه‌های رسمی نباید به صورت بریده باشد بلکه کل صفحه‌ای که اثر در آن منتشر شده باید ارسال شود.

مالکیت معنوی صاحب اثر مورد توجه است و عکس‌ها باید اصلی و بدون فتو شاپ باشد و در حوزه مستند و گزارشهای تصویری آثار مشترک هم می‌توانند مشارکت کنند و در صورت برنده شدن از کل گروه صاحب اثر تقدیر می‌شود.

آثار ارسالی از سی ام بهمن ماه ۹۸ تا سی ام بهمن ماه ۹۹ قابل دریافت است و هر شخص نیز می‌تواند چند اثر خود را با هم ارسال کند ، این آثار می‌توانند در زمینه‌های مختلف تولید خبر، گزارش، عکس، موشن گرافی، پادکست و گزارش تصویری در استان خراسان رضوی با محورهای جهش تولید، فرهنگ رضوی و زیارت، حقوق شهروندی، بصیرت و دشمن شناسی، جمعیت، آسیب‌های اجتماعی، بیانیه گام دوم رهبری، کمک مومنانه، مدافعان سلامت و مکتب شهید سلیمانی باشند.

در مراسم پایانی این جشنواره که ۲۱ اسفند ماه امسال مقارن با سالروز مبعث حضرت رسول (ص) برگزار می‌شود در هر قالب سه برگزیده اول تا سوم معرفی خواهند شد و در بخش ویژه اسوه‌های ایثار نیز از چند چهره برتر و پیشکسوت رسانه ای و خانواده شهدای مدافعان سلامت استان قدردانی خواهد شد.

علاقه‌مندان شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به نشانی abozarfestival  از طریق پیام رسان‌های سروش و تلگرام به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند

  • نویسنده : محسن عارفی
  • منبع خبر : خط شرق