حمایت بسیج از نخبگان در حوزه دانش بنیان/ رویداد ملی تا ثریا در مشهد برگزار می شود
حمایت بسیج از نخبگان در حوزه دانش بنیان/ رویداد ملی تا ثریا در مشهد برگزار می شود

حمایت بسیج از نخبگان در حوزه دانش بنیان/ رویداد ملی تا ثریا در مشهد برگزار می شود

معاون علمی ‌و پژوهشی سپاه امام رضا (ع)، تلاش برای افزایش تولیدات داشن بنیان را گامی در مسیر تحقق شعار سال برشمرد و افزود: حمایت از نخبگان در حوزه دانش بنیان یکی از برنامه های اصلی ما در معاونت علمی فناوری است

حمایت بسیج از نخبگان در حوزه دانش بنیان/ رویداد ملی تا ثریا در مشهد برگزار می شود

به گزارش خط شرق از شهد، محمودرضا کفاش معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا(ع) ظهر امروز در نشست خبری با عنوان رویداد ملی «تا ثریا»، با بیان اینکه یکی از ماموریت های ما در بسیج و سپاه حمایت از طرح های نوآورانه است اظهارکرد: حمایت از نخبگان در حوزه دانش بنیان یکی از برنامه های اصلی ما در معاونت علمی فناوری است وبر اساس منویات مقام معظم رهبری در تبیین شعار سال برای حمایت از شرکت های دانش بنیان این رویداد را برگزار می کنیم .

وی افزود: همه محصولات دانش بنیان که نیاز به سرمایه گذاری در استان دارد در رویداد ملی تا ثریا به دنبال جذب سرمایه گذار خواهیم رفت برنامه دوم ما در این رویداد که حضرت آقا تاکید زیادی دارند بحث مسِِایل محوری جامعه است که در سطح استان، منطقه و محله وجود دارد.

معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا(ع)با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد دانش بنیان باعث می‌شود تا کشور بتواند در مسیر کاهش وابستگی به نفت گام بردارد تصریح کرد: حمایت از ایده‌های فناورانه و نوآورانه پیشران دستیابی به اقتصاد قدرتمند است و زمینه تحقق ایران قوی را ایجاد می‌کند.

کفاش با اشاره به شناسایی درست از مسایل مهم استانی و کشوری گفت: در رویداد ملی تا ثریا روی ۱۰ برنامه از مشکلات اساسی استان در حوزه اشتغال زایی و صنایع متمرکز شده ایم گفت:درحقیقت ما دنبال زنجیره ای ایده به پدیده و پدیده به تولید و اشتغال زایی هستیم.تکمیل زنجیره ایده به پدیده و پدیده به ثروت نیازمند شرکت‌ های دانش‌ بنیان است و در این چهارچوب باید نگاه جامعه دانش‌ بنیان شده و به سمت دانشگاه‌ های نسل چهارم پیش برود که خودکفا و پژوهش محور هستند و ارتباط بسیار نزدیکی با صنعت دارند.

وی تصریح کرد:رویداد ملی تا ثریا در مرحله اول در ۳۱ استان برگزار خواهد شد و در مرحله دوم در کشور در خدمت مقامات عالی رتبه نظام خواهیم بود و رونمایی از طرح های برتر کشور را خواهیم داشت.

معاون علمی پژوهشی سپاه پاسداران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همه اقشار در حوزه فناوری و نوآوری را به رویداد ملی تا ثریا دعوت خواهیم کرد. برای این مهم سه ضلع را هدفگذاری کردیم که ضلع اول شرکت های دانش بنیان ،پارک ها ،کارخانه های نوآوری که شناسایی نشدند و ضلع دوم سرمایه گذاران که در بخش خصوصی می توانند در این رودیداد ملی از این برنامه های دانش بنیان و طرح های برتر حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد:ضلع سوم خود مسایل و مشکلات جامعه و منویات مقام معظم رهبری می باشد که در خصوص مسایل آب، امنیت غذایی کشور و هوش مصنوعی و طرح های فناورانه و هوشمندانه کار خواهیم کرد.

  • نویسنده : سیدجلال مظلوم
  • منبع خبر : خط شرق