حدود ۳۳۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در خراسان رضوی کشف شد
حدود ۳۳۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در خراسان رضوی کشف شد

مشهد_خط شرق_ دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: پلیس امنیت اقتصادی استان با اجرای طرحی ضربتی مقادیر متنوعی کالای قاچاق را به ارزش ۳۳۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال در ماه جاری کشف و ضبط کرد

حسین دشتبان افزود: این طرح از هشتم مهرماه به مدت ۷۲ ساعت همزمان با سایر نقاط کشور اجرا شد و امروز موارد کشف شده برآورد مالی و نتیجه این عملیات ضربتی ارائه شد.

وی با بیان این که طرح ضربتی یاد شده با اولویت مبارزه با قاچاق دام زنده و محصولات راهبردی صورت گرفت ادامه داد: در نتیجه این عملیات بیش از ۷۳۰ هزار لیتر سوخت، ۳۲۰ حلقه لاستیک، ۳۴ هزار و ۸۱۲ قلم مواد غذایی، ۹ هزار و ۸۰۰ لیتر الکل صنعتی، هزار و ۱۱۰ ثوب انواع لباس، هزار و ۶۶۲ قلم دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی و پنج هزار و ۶۰۰ کیلوگرم چوب کشف و ضبط شد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: تنوع کالاهای مکشوفه طی این عملیات نشان می دهد که قاچاقچیان با قاچاق کالاهای اساسی ، مواد غذایی و دارویی، اختلال در امنیت غذایی، اقتصادی و درمانی کشور را مد نظر دارند.

دشتبان افزود: در رابطه با کشف این مقدار کالای قاچاق، ۴۸ متهم دستگیر شدند و ۵۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین نیز شناسایی و ضبط شد.

  • نویسنده : فهیمه متولی
  • منبع خبر : خط شرق