تولید پروتئین ۸۰ درصد تغلیظ شده آب پنیر w p c
تولید پروتئین ۸۰ درصد تغلیظ شده آب پنیر w p c

مشهد_خط شرق_ شرکت پگاه خراسان رضوی در سال 1402 موفق شد برای تولید این محصول w p c عنوان دانش بنیان را برای شرکت پگاه خراسان کسب کند.

فرزاد فربد مدیر تحقیق و توسعه شرکت پاستوریزه پگاه خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما گفت:
شرکت پگاه خراسان در سال ۱۴۰۱ با توجه به سخن مقام معظم رهبری سال تولید و دانش بنیان اشتغال آفرین نامیده شد، تمام توان خود را بر این گذاشته اند تا بتواند در حوزه محصولات دانش بنیان اقدامات موثری را انجام دهند یکی از محصولاتی که مد نظر شرکت پگاه خراسان رضوی است با توجه به پیشینه دانش فنی موجود و نیازی برای مکمل های ورزشی و بخشی از آن در صنایع رژیم های درمانی، تهیه رژیم های غذایی بیماران خاص و .. محصولی است به نام پروتئین تغلیظ شده آب پنیر که با نام تجاری w p c و ۸۰ درصد پروتئین شناخته می شود.

وی گفت: این محصول در سال ۱۴۰۱ مراحل تحقیق و توسعه تیم تحقیقاتی پگاه خراسان طی کرده است و ما توانستیم این محصول را مطابق استانداردهای بین المللی تولید کنیم و به تولید انبوه برسانیم و برای فروش انبوه این محصول با ۲ شرکت ازاز شرکت های بزرگ مکمل سازی در کشور قرارداد بسته شود که این محصول را از ما خریداری و با برند خود بسته بندی و به فروش برسانند.

وی ادامه داد: پگاه خراسان تحقیقات خود را برای تولید محصولات دانش بنیان ادامه داد و در سال ۱۴۰۲ موفق شد برای تولید این محصول w p c عنوان دانش بنیان را برای شرکت پگاه خراسان کسب کند.

وی در پیان افزود: محصولاتی که در سال ۱۴۰۲ در حال حاضر کار می شوند و درخواست دانش بنیانی دارند محصولی به اسم m p c با ۸۵ درصد پروتئین، پودر D 90 که در فرمولاسیون پایه شیرخشک نوزاد استفاده می شود و طراحی یک پنیر با پروتئین بالا برای استفاده ورزشکاران است که در سال جاری پروانه دانش بنیان را برای آنها اخذ خواهیم کرد.

  • نویسنده : فهیمه متولی
  • منبع خبر : خط شرق