تب تند انتخاب کتاب برتر سال در ارشاد خراسان رضوی
تب تند انتخاب کتاب برتر سال در ارشاد خراسان رضوی

مشهد_ خط شرق_ تب تند انتخاب کتاب برتر سال در ارشاد خراسان رضوی/ خراسان رضوی سکان دار تولید و نشر انبوه کتاب در کشور / خراسان رضوی پیشرو در تولید و نشر انبوه کتاب / نظارت هیات مستقل بر تولید و نشر کتاب برتر سال در خراسان رضوی

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره بر توانمندی استان خراسان رضوی در عرصه نگارش و انتشار کتاب گفت: خراسان رضوی جز معدود استان هایی است که با توجه به ظرفیت بالا و انبوه تولید و انتشار کتاب، دارای هیات نظارت مستقل می باشد.

بی بی فاطمه حسینی با تاکید بر حساسیت انتخاب کتاب سال افزود: وجود هیات نظارت مستقل، اهمیت و حساسیت روند انتخاب کتاب سال را افزون کرده است.

وی تصریح کرد: در هجده دوره گذشته، استقبال ناشران و نویسندگان استان از این آیین بسیار گسترده بوده و در این چند سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و نیز برخی چالش های دیگر موفق به برگزاری آن نشدیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: در چند سال غفلت برگزاری کتاب سال با پهنه وسیعی از اعتراض و مطالبه فعالان نشر کتاب روبرو شدیم.

حسینی اضافه کرد: در دوره پیش رو نیز ناشران بسیاری تاکنون برای شرکت در این هماورد فرهنگی پیشقدم شده اند که با نزدیک شدن به روزهای پایانی مهلت مقرر در فراخوان، این تب و تاب به اوج خود رسیده است.

وی ضمن ابراز امیدواری در برگزاری هر چه باشکوه تر آیین تجلیل از برگزیدگان نهایی افزود: بنا داریم این این آیین را در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در آباه ماه برگزار کنیم.

گفتنی ست؛ دبیرخانه ستاد نوزدهمین دوره انتخاب کتاب سال استان تا بیستم مهرماه سال جاری، کتاب های نویسندگان خراسان رضوی را پذیرش خواهد کرد و ناشران دیگر استان ها نیز می توانند کتاب های تالیف شده توسط این گروه از نویسندگان را به دبیرخانه ستاد ارائه نمایند.

متقاضیان می توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی به لینک فراخوان این آیین در صفحه اصلی پایگاه مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

  • نویسنده : فهیمه متولی
  • منبع خبر : خط شرق