تامین زمین برای ساخت ۱۱۲ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی 
تامین زمین برای ساخت ۱۱۲ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی 

مشهد_خط شرق_ مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: با استناد به بررسی آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن استان، بالغ بر ۱۱۲ هزار واحد مسکونی تامین زمین شده است.

 

دبیر شورای مسکن استان عصر شنبه در جلسه این شورا که با ۹ دستور کار در محل استانداری خراسان رضوی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانیی استانداری برگزار شد، گفت: با استناد به بررسی آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن استان، بالغ بر ۱۱۲ هزار واحد مسکونی تامین زمین شده است.

 

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: هنوز در برخی از شهرها مشکل تامین زمین داریم که با مساعدت تولیت معزز آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی مشکلات احصا و در حال رفع می باشد که بزودی تفاهم نامه هایی در جهت تسریع نهضت ملی مسکن استان مبادله خواهد شد.

 

وی گفت: در حوزه ساخت بالغ بر ۱۰۸ هزار واحد مسکونی پروانه ساختمانی دارند و کار ساخت در جریان است، وی ادامه داد: واگذاری اصلی بصورت گروه ساخت به خود مردم است.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان افزود: در حال حاضر کنش اصلی ما موضوع تسهیلات بانکی برای ساخت واحدهای مسکونی است.

 

دبیر شورای مسکن استان گفت: در کشور برنامه تسهیلات مشخص و به بانک ها ابلاغ شده است و ما بر اساس آن نیاز استان را احصا و از طریق سامانه تم معرفی به بانک های عامل را انجام می دهیم.

 

وی ادامه داد: با دستور خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و با استناد به مصوبه شورای مسکن استان ظرف حداکثر دو هفته آینده بانک های عامل انعقاد قراردادها را انجام و وارد مرحله پرداخت می شوند.

 

داعی اضافه کرد: در این جلسه از ۳ فرماندار بجستان، فریمان و‌ گناباد که در طرح نهضت ملی مسکن پیشرو هستند به صورت حضوری دعوت و قدردانی گردید و این اقدام بصورت ماهانه با پایش مستمر ادامه خواهد داشت.

 

در پایان مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام داشت: امیدواریم با مصوبات این جلسه طرح نهضت ملی مسکن در استان تسریع یاید.

  • نویسنده : فهیمه متولی
  • منبع خبر : خط شرق