برگزاری گرامیداشت روز بصیرت با ۲۷ برنامه شاخص در خراسان رضوی
برگزاری گرامیداشت روز بصیرت با ۲۷ برنامه شاخص در خراسان رضوی

مشهد_خط شرق _حجت الاسلام سید محمد سلطانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت نهم دی، برگزار شد از برگزاری ۲۷ برنامه شاخص در راستای گرامیداشت نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، در مشهد و شهرستان‌های استان خبر داد.

 

وی افزود : سال ۸۸ بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دشمن با بیان واژه تقلب‌ که بک رمز برای آشوب بود، اغتشاشاتی را برپا کرد. این اغتشاشات عظیم که فقط در تهران بود، در خیابان‌ها درگیری‌هایی انجام گرفت.

وی ادامه داد: بعد از این ماجراها، در نهایت مردم احساس وظیفه کردند که به صحنه بیایند. در ۱۳ استان کشور مردم ضمن شرکت در یک راهپیمایی عظیم از اصل ولایت فقیه ابراز حمایت نمودند. در بقیه استان‌ها نیز مردم در ۹ دی ماه به صحنه آمدند، که استان خراسان رضوی در هر دو روز هشتم و نهم دی مردم در صحنه حضور داشتند. این حرکت مردمی آبی بر آتش فتنه بود و فتنه‌گران عقب نشینی کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، با بیان اینکه مبارزه در مقابل ظلم دیگر بیداری اسلامی نیست بلکه بیداری بین المللی است، عنوان کرد: در دوران انقلاب، دفاع مقدس، تحریم‌ها، داعش، انرژی هسته و در دفاع از مردم غزه، همیشه مردم کشورمان در صحنه هستند و در مقابل ظالمان، حمایت می‌کنند. در برخی شرایط مردم از مسئولین جلوتر هستند، که نشان دهنده انقلاب مردمی و تداوم آن مردمی است به ارزشهای پایبند هستند.

حجهالاسلام سید محمد سلطانی خبر داد: ۹ دی که روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است در سراسر استان خراسان رضوی و کلیه شهرستان‌ها برنامه‌های برگزار می‌شود. ۲۷ برنامه محتوایی با حضور اقشار مختلف جامعه در حرم مطهر رضوی و خارج از حرم پیش بینی شده است. برنامه محوری گرامیداشت این روز، در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح با سخنرانی حجهالاسلام سید رضا تقوی، مشاور ریاست جمهوری در حوزه روحانیت خواهد بود.

وی افزود: در شب نهم و دهم دی ماه در حرم رضوی بعد از نماز مغرب و عشاء سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران را خواهیم داشت. برگزاری کنگره شهدای هلال احمر در مجتمع آیه‌ها، با حضور ۲ هزار شرکت کننده و سخنرانی آیت‌الله معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، دیدار بانوان حماسه ساز با تولیت آستان قدس رضوی در هفتم دی و سخنرانی آیت‌الله خاتمی در روز نهم دی و جمع مردم شهرستان تربت حیدریه از جمله دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای گرامیداشت روز بصیرت در استان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: روز ۱۰ دی به عنوان روز مشهد نامگذاری شده است. امسال مراسم روز مشهد در سالن سردلر مهر،،جمعیت هلال احمر خراسان رضوی برگزار خواهد شد. همچنین در این مراسم پیکر یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس در فضای ورودی، هلال احمر خراسان رضوی تدفین خواهد شد.

  • نویسنده : Mohsen arefi
  • منبع خبر : خط شرق