تفاهم‌نامه مشترک سازمان فاوا شهرداری و آستان قدس رضوی امضا شد
تفاهم‌نامه مشترک سازمان فاوا شهرداری و آستان قدس رضوی امضا شد

با حضور معاون وزیر ارتباطات، تفاهم‌نامه مشترک، سازمان فاوا شهرداری و آستان قدس رضوی امضا شد

خط شرق:در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه شهر هوشمند در روز یکم بهمن‌ماه، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی امضا شد.
این تفاهم‌نامه با حضور ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآروی وزیر ارتباطات، محمد رضا کلایی، شهردار مشهد,، محسن غلامی مدیر مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی آستان قدس رضوی و محمدجواد رجائیان، مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری مشهد ، منعقد شد و به امضای علیرضا حقیقی، معاون املاک و اراضی استان قدس رضوی و شهریار آل شیخ، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد رسید.
این تفاهم‌نامه با اشتراک‌گذاری داده‌ها و خدمات الکترونیکی در جهت یکپارچه‌سازی سرویس‌ها؛ چه در سامانه‌های نرم‌افزاری مانند سامانه خدمات شهری شهرداری مشهد و سامانه املاک و اراضی آستان قدس رضوی و سامانه‌های موبایلی نظیر رضوان، نقشه مشهد و شهر من و چه داده‌هایی نظیر داده‌های مرتبط با ترافیک شهری و پارکینگ‌ها خصوصا در محدوده حرم مطهر در حوزه اختیارات طرفین، قابل استفاده است.
با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه در گام نخست و تا قبل از پایان سال جاری، بهره‌برداری از فاز نخست یکپارچه‌سازی فرآیندهای املاک و اراضی در آستان قدس رضوی و شهرداری اجرا خواهد شد و زمینه یکپارچه‌سازی فرآیندهای الکترونیکی تجدید اجاره و انتقال را بین آستان قدس و شهرداری فراهم می‌کند.
در این تفاهم‌نامه بر استفاده از ظرفیت‌های مشترک طرفین مانند استفاده از بسترهای ارتباطی شبکه طرفین، استفاده از فضای فیزیکی دیتاسنتر طرفین و استفاده از ظرفیت خادمیاران در جهت ارتقای خدمات الکترونیک شهری به زائرین، پیش بینی‌هایی صورت گرفته است

  • نویسنده : Mohsen arefi
  • منبع خبر : خط شرق