ایجاد ۹۰ رشته جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی  خراسان رضوی
ایجاد ۹۰ رشته جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی  خراسان رضوی

مشهد-خط شرق- سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: مراکز آموزش علمی و کاربردی این استان در ۹۰ کد رشته جدید برای نخستین‌ بار در مهرماه امسال دانشجو پذیرش می‌کنند.

دکتر محمد جواد سلجوقی روز شنبه در نشست خبری با رسانه‌ها افزود: هم اکنون ظرفیت پذیرش بیش از ۵۲ هزار دانشجو در ۵۱۴ کد رشته محل تحصیل در سطح ۳۰ مرکز آموزش علمی کاربردی استان خراسان رضوی وجود دارد.

وی بیان کرد: افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان خراسان رضوی از طریق ایجاد زیر ساخت‌ها و فراهم‌آوری ۴۷ هزار متر مربع فضای آموزشی همچون کلاس، فضاهای کارگاهی، آزمایشگاهی، کتابخانه، رفاهی، ورزشی و مراکز رشد خوشه‌های فناور و و مراکز نوآوری حاصل شده است.

سلجوقی خاطر نشان کرد: در این راستا پذیرش بیش از ۲۰ هزار دانشجوی کاردانی در ۲۸۶ رشته و بیش از ۱۶ هزار دانشجویان کارشناسی در ۲۲۸ رشته از مراکز آموزش علمی کاربردی استان خراسان رضوی از یکم تا سیزدهم تیرماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org  در حال انجام است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان رضوی افزود: این دانشگاه پس از تهران به عنوان دومین استان با جمعیت دانشجویی اشتغال به تحصیل در آموزش‌های مهارتی علمی کاربردی است، همچنین امکان ادامه تحصیل در سایر دانشگاههای داخل و خارج از کشور برای دانشجویان، دانش‌آموزان و علاقمندان پس از تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی فراهم است.

وی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی مهارت محور کشور و وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که شرایط ادامه تحصیل علاقمندان با کمترین هزینه در محیط دانشگاهی و محیط واقعی کار را فراهم آورده است و با نگاه تحولی در ساختار کلان آموزش‌های کاربردی شغل محور،  به عنوان نسل سوم دانشگاهها، هدف خود را ارتقای کیفیت و کارآیی نیروی کار کشور می‌داند.

سلجوقی اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با تدوین برنامه‌های درسی و سرفصل‌های متنوع و متمایز از سایر دانشگاهها با کمترین اتکا به بودجه دولتی و با همکاری بخش‌های غیر دولتی و با رسالت تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، مدیریت، خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر در حال فعالیت است.

  • منبع خبر : خط شرق