ایجاد ۳۰ پایگاه امداد و نجات در خراسان رضوی
ایجاد ۳۰ پایگاه امداد و نجات در خراسان رضوی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی : برای ایجاد ۳۰ پایگاه جدید امداد و نجات در خراسان رضوی به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در حال پیگیری برای تحقق این مهم هستیم.

دکتر محسن ذاکریان ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گفت:نوروز امسال بعد از دو سال کرونایی و محدودیت‌ها، به نوعی اولین بار است که مجددا با نوروز پر تردد و مسافرت مواجه خواهیم بود. البته یکی از مجهولات تعداد زائرین امسال، ماه مبارک رمضان است، اما وظیفه ما آمادگی است.

ذاکریان گفت:برای ایام نوروز امسال تعداد پایگاه های امداد و نجات در خراسان رضوی از ۲۷ به ۴۵ پایگاه به طور موقت افزایش یافته است تا امکان خدمت رسانی و امداد رسانی مطلوب در ایام پیک سفر برای مسافران جاده ای را داشته باشیم.

ذاکریان اظهار کرد: ۲۳ سال است که آموزش‌های عمومی و راهنمایی توسط جوانان هلال احمر انجام می‌شود. بر اساس تفاهم بین ما و استانداری ۱۶ پایگاه “راهنمایی ایمنی و سلامت مسافری” که ۵ پایگاه در مشهد و ۱۱ پایگاه در مسیر پر تردد استان، خدمت رسانی می‌نمایند. همچنین ۲ هزار و ۱۶۰ نفر روز اعضای جوانان هلال در پایگاه ۵ نفره تشکیلات شده اند تا هر روز ۱۲۰ نفر در طرح ایمنی و سلامت خدمات ارائه دهند.

وی گفت: بیش از ۸۰ درصد زائران به مشهد از طریق جاده سفر می‌کنند و این امر در حجم و شمار به روز حوادث جاده ای تاثیر گذار است .

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز هستیم گفت :اکنون کلیه نیروهای امدادی در حالت آماده باش کامل هستند و تمامی مرخصی ها در این لغو می شود.

ذاکریان در خصوص میزان آمادگی جمعیت خراسان رضوی در حوادث پیش بینی نشده نیز گفت: آمادگی تابع چند مسئله است که بخشی امکانات است. در بخش آمادگی نیروی انسانی امسال اتفاق خوبی افتاد و بیمه امدادگران صورت گرفت. از حیث نیروی انسانی پای کار و اتکای ما، از اعضای ثابت به روی داوطلبان و سازمان جوانان است. بخشی دیگر از آمادگی، آموزش همگانی و عمومی است. جامعه نیاز به ارتقاء آموزش و اطلاع رسانی عمومی دارد.

ذاکریان در خصوص سفر مقام معظم رهبری در نخستین روز نوروز امسال، افزود: هم برای زمان سال تحویل و هم سخنرانی مقام معظم رهبری ناوگان امداد هوایی در حرم رضوی مستقر و تعداد ۲۰۰ نیروی خواهر و برادر در حرم مطهر رضوی استقرار دارند.

 

 

  • نویسنده : عارف عارفی