اولین نشست تخصصی گردشگری با عنوان «زیارت معنوی» در مشهد برگزار می شود
اولین نشست تخصصی گردشگری با عنوان «زیارت معنوی» در مشهد برگزار می شود

مشهد_ خط شرق_ معاون اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی: پنجم مهرماه مطابق با ۲۷ سپتامبر روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است. شعار امسال روز جهانی گردشگری، گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز است.

اولین نشست تخصصی گردشگری با عنوان «زیارت معنوی» در مشهد برگزار می شود

معاون اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی: پنجم مهرماه مطابق با ۲۷ سپتامبر روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است. شعار امسال روز جهانی گردشگری، گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز است.

یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در نشست خبری هفته گردشگری با اصحاب رسانه که در هتل سی نور برگزار شد، گفت: در دو سال گذشته ۱۴۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در تاسیسات گردشگری استان خراسان رضوی جذب و ۵۷ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ و مبلغ ۹۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: در گردشگری ۱۹ پروژه گردشگری بصورت آنلاین توسط وزیر افتتاح خواهد شد؛ همچنین با همکاری شهرداری مشهد از ۵ تا ۱۱ مهرماه تورهای تخفیف دار مشهد گردی خواهیم داشت.

وی گفت: اولین نشست تخصصی گردشگری با عنوان زیارت معنوی با همیاری جهاد دانشگاهی برگزار می شود، جشنواره ملی پسته در شهرستان مه‌ولات در راستای گردشگری کشاورزی داریم که در حاشیه آن در قالب تور از کاروانسرای فخر آباد دیدن می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، اضافه کرد: تور آشنا‌سازی ویژه معلولین و ناشنوایان، سمینار مدیریت هتل داری در محل هتل نوین پلاس، تور بازدید و معرفی آرامگاه فردوسی با حضور ۸۰۰ نفر از بازنشستگان، کارگاه آموزشی بوم گردی، جشنواره سیر، بازدید رایگان از موزه‌ها و تاسیسات گردشگری و…از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده این هفته است.

تهیه طرح تحول در محورهای گردشگری نوید آینده روشن در گردشگری

احمد دیناری، معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: شعار امسال هفته گردشگری، گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز است. رویکرد در تمام دنیا به سمت گردشگری است که ماهیت مصرف کمتر انرژی و اصول توسعه پایدار گردشگران، این مسئولیت اجتماعی است.

وی اضافه کرد: در هفته گردشگری ۱۹ پروژه گردشگری خواهیم داشت که ۵ مهرماه، همزمان با روز گردشگری بصورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح می‌شود. این پروزه‌ها شامل ۵ هتل، یک هتل آپارتمان، یک مرکز سرمایه‌گذاری، ۳ مرکز بوم گردی و ۹ دفتر خدمات مسافرتی خواهد بود.
دیناری حجم سرمایه‌گذاری را هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان و ۲۵۷ نفر اشتعال‌زایی برآورد کرد.

وی گفت: ۱۶۰ فرصت سرمایه گذاری در حال تکمیل و ۲۰ بسته سرمایه‌گذاری در حال تصویب است و طرح تحول در ۵ محور گردشگری در حال تهیه هستیم که مجموعه این اقدامات نوید آینده روشن در گردشگری استان را می‌دهد.

  • نویسنده : فهیمه متولی
  • منبع خبر : خط شرق