اولین ایستگاه عابر آب در شهر جدید بینالود به بهره برداری رسید
اولین ایستگاه عابر آب در شهر جدید بینالود به بهره برداری رسید

مشهد_خط شرق اولین ایستگاه آب شیرین کن با کمک تکنولوژی عابر آب در شهر جدید بینالود به بهره برداری رسید،شهروندان می توانند با پرداخت ۵۰۰ریال در هر لیتر آب با کیفیت بالا خریداری کنند.

 

دستگاه عابر آب شبیه عابر بانک طراحی شده است،اما با این تفاوت که عابر آب دارای کارت مخصوصی است که شهروندان می‌توانند با پرداخت وجهی آن را تهیه و به میزان دلخواه شارژ نمایند وپس از قرار دادن کارت در دستگاه به جای پول آب دریافت کنند.

«حسین اسماعیلیان» مدیر عامل آبفای مشهد پنج شنبه (۲۱ بهمن) در مراسم بهره برداری از دستگاههای آب شیرین کن شهر جدید بینالود گفت: شهرستان بینالود از سالهای گذشته از نظر آب وضعیت نامطلوب داشته است لذا آبرسانی به این شهرستان از طریق اجرای پروژه تفکیک آب شرب از آب بهداشتی در دستور کار قرار گرفت

اسماعیلیان ادامه داد: در دهه فجر امسال ٧٨ پروژه با هزینه ۵۵٠ میلیارد تومان توسط این شرکت به بهره برداری رسید که ۶٩ پروژه با هزینه ۴٠ میلیارد تومان مربوط به روستاهای مشهد است.

وی با بیان اینکه در فاز اول این پروژه ٢ دستگاه آب شیرین کن و چهار ایستگاه توزیع آب با هزینه ۲۶ میلیارد ریال اجرا شد که امروز به بهره برداری رسید؛ گفت: علاوه بر آن طرح آبرسانی به ١۶ روستا با ١۴ هزار نفر جمعیت با هزینه هفت میلیارد تومان افتتاح شد.

اسماعیلیان اظهار کرد: ۸ ایستگاه برداشت آب نقاط مختلف شهر بینالود در نظر گرفته شده است که ۳ ابستگاه آن آماده بهره برداری است و با افتتاح ابستگاه برداشت آب در شهر جدید بینالود مردم می توانند با هزینه بسیار پایین تنها با پرداخت ۵۰۰ ریال در هر لیتر آب شرب مناسب و با کیفیت بالا دریافت کنند.

  • نویسنده : Mohsen arefi
  • منبع خبر : خط شرق